مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط آگاهی و تهدید درک شده دانش آموزان با رفتار آنها در زمینه مصرف صبحانه و میان وعده در مدارس ابتدایی پسرانه

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 71

چکیده

 صبحانه و میان وعده, نقش مهمی در سلامت جسمی و فکری دانش آموزان دارد؛ به طوری که مصرف صبحانه و میان وعده مناسب و کامل, باعث افزایش قدرت یادگیری و عملکرد کودکان می گردد. این مطالعه, به منظور تعیین سطح دانش و تهدید درک شده دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر زاهدان در رابطه با مصرف صبحانه و میان وعده در سال تحصیلی 91-90 انجام گرفته است.در این مطالعه توصیفی - تحلیلی, تعداد 223 دانش آموز پسر پایه چهارم ابتدایی از طریق نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه بود که روایی و پایایی آن بررسی و مورد تایید قرار گرفت. داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار SPSS و آزمون های آماری مناسب, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.دانش آموزان, 76 درصد از کل نمره آگاهی, حساسیت و شدت درک شده و 60 درصد از کل نمره رفتار را کسب نمودند. 51.6 درصد از دانش آموزان هر روز مرتب صبحانه مصرف می کردند و تنها 22 درصد از آنها هر روز میان وعده مصرف می کردند. آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که آگاهی با حساسیت و شدت درک شده و رفتار, رابطه مثبت و معنی دار دارد. همچنین حساسیت درک شده با شدت درک شده و شدت درک شده با رفتار رابطه مستقیم و معنی دار دارد (P<0.05).در این مطالعه مشخص شد رفتار دانش آموزان خصوصا در مورد مصرف صبحانه و میان وعده در سطح مطلوبی قرار ندارد و با توجه به ارتباط مستقیم بین آگاهی و شدت درک شده با رفتار, طراحی برنامه های آموزشی برای بهبود رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان و همچنین با به کارگیری الگوهای رایج در آموزش بهداشت, از جمله الگوی باور بهداشتی (که حساسیت و شدت درک شده از اجزای این الگو هستند) ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، بهروز، و رخشانی، فاطمه. (1392). ارتباط آگاهی و تهدید درک شده دانش آموزان با رفتار آنها در زمینه مصرف صبحانه و میان وعده در مدارس ابتدایی پسرانه. پایش، 13(1)، 61-71. SID. https://sid.ir/paper/23465/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی بهروز، رخشانی فاطمه. ارتباط آگاهی و تهدید درک شده دانش آموزان با رفتار آنها در زمینه مصرف صبحانه و میان وعده در مدارس ابتدایی پسرانه. پایش[Internet]. 1392؛13(1):61-71. Available from: https://sid.ir/paper/23465/fa

    IEEE: کپی

    بهروز لطفی، و فاطمه رخشانی، “ارتباط آگاهی و تهدید درک شده دانش آموزان با رفتار آنها در زمینه مصرف صبحانه و میان وعده در مدارس ابتدایی پسرانه،” پایش، vol. 13، no. 1، pp. 61–71، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23465/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button