مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و نقد کتاب آموزش معلمان زبان خارجی برای یک جامعه ی جهانی: مدل چندواحدی کسب دانش، تحلیل، شناخت، اجرا و مشاهده

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 127

چکیده

 در دورانی که جهانی شدن اقتصادی, فرهنگی, و آموزشی روزبه روز درحال رشد و توسعه است, ضرورت دست رسی به چهارچوبی منسجم و جامع برای آماده سازی و آموزش معلمان به وضوح احساس می شود. در کتاب حاضر, چهارچوبی بدیع و کاملاً نو معرفی شده است که با استناد به آن معلمان آینده نگر را می توان به نیروهای متفکر راه بردی, پژوهش گران اکتشافی, و معلمان تحول آفرین تبدیل کرد. مهم ترین انگیزه ی نویسنده برای ارائه ی این مدل چندواحدی اشاره به توان مندی معلمان برای نظریه پردازی آن چه در عمل انجام می دهند و به مرحله ی عمل رساندن نظریه هایشان بوده است تا با استناد به آن ها بتوانند به شناختی کلی درباره ی رویدادهای کلاس های درس زبان خارجی برسند. مؤلفه ها و ویژگی های ارزش مندی مثل اهداف صریح و آشکار, دانش تخصصی, قدرت تحلیل, ساختار مدون, و اصطلاح های مرجع, و نثر سلیس این اثر را به منبعی مستند و معتبر در حوزه ی آموزش معلمان زبان خارجی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی, پژوهش گران, دانشجویان, معلمان فعال, و مدرسان برجسته می کند. باوجوداین, مدل حاضر به مسائلی هم چون هوش هیجانی, هوش چندگانه, هوش اجتماعی, تمایل به برقراری ارتباط, نوازه, کاربردشناختی اجتماعی و کاربردشناختی زبانی, نیازهای تکنولوژی محور, و انگلیسی برای اهداف ویژه اشاره نکرده است. نکات دیگری درمورد جنبه های ظاهری, ساختاری, و محتوایی این اثر قابل ذکر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درخشان، علی، و شکی، فرزانه. (1398). بررسی و نقد کتاب آموزش معلمان زبان خارجی برای یک جامعه ی جهانی: مدل چندواحدی کسب دانش, تحلیل, شناخت, اجرا و مشاهده. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 19(6 )، 109-127. SID. https://sid.ir/paper/235328/fa

    Vancouver: کپی

    درخشان علی، شکی فرزانه. بررسی و نقد کتاب آموزش معلمان زبان خارجی برای یک جامعه ی جهانی: مدل چندواحدی کسب دانش, تحلیل, شناخت, اجرا و مشاهده. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1398؛19(6 ):109-127. Available from: https://sid.ir/paper/235328/fa

    IEEE: کپی

    علی درخشان، و فرزانه شکی، “بررسی و نقد کتاب آموزش معلمان زبان خارجی برای یک جامعه ی جهانی: مدل چندواحدی کسب دانش, تحلیل, شناخت, اجرا و مشاهده،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 19، no. 6 ، pp. 109–127، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235328/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button