مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای مقابله با جنگ رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 جنگ رسانه ای, جنگ در عرصه افکار عمومی است. ابزارهای اصلی این مقابله, رسانه ها و سربازان آن یعنی: خبرنگاران, گزارش گران, سردبیران و نویسندگان رسانه های مختلف اعم از مکتوب, صوتی و تصویری, ماهواره ای, بین المللی, اینترنتی و الکترونیکی هستند. این مقابله رسانه ای با استفاده گسترده از شبکه های تلویزیونی - ماهواره ای در کشور به مرحله حساس و اثرگذاری رسیده است. در شرایط کنونی علی رغم قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره ای, تعداد قابل ملاحظه ای از مخاطبان, به ویژه در تهران در معرض دریافت شبکه های تلویزیونی ماهواره ای قرار دارند. با توجه به سلطه رسانه ای موجود بر این شبکه ها, این پژوهش به دنبال شناسایی و ارائه راهبردها و راهکارهای عملی برای مقابله با این نبرد رسانه ای فرهنگی در شرایط کنونی کشور, متناسب با توانمندی های موجود رسانه ای کشور می باشد. در این پژوهش با استفاده از روش «دلفی», راهبردها و راهکارهای پیشنهادی مورد ارزیابی متخصصان قرار گرفته است. جامعه آماری این مطالعه, متخصصان علوم ارتباطات, جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی و کارشناسان و متخصصان رسانه و جنگ رسانه ای در کشور بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 30 نفر انتخاب و مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند.نتایج تحقیق نشان داد که مهمترین راهبردهای مقابله با جنگ رسانه ای غرب بر ضد جمهوری اسلامی ایران افزایش اعتماد مخاطب به رسانه ملی از راه پاسخ گویی جامع و کامل به همه نیازهای خبری, اطلاعاتی, سیاسی و اجتماعی و اتخاذ سیاست رسانه ای مصون سازی مخاطب در برابر اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای به جای تلاش در جهت حذف فیزیکی یا آزادگذاری کامل این رسانه ها می باشد و مهمترین راهکارهای پیشنهادی, افزایش اعتماد مخاطب به رسانه از راه ارائه اخبار و اطلاعات شفاف, روشن, چند جانبه و دقیق به مخاطب, افزایش اعتماد مخاطب به رسانه ملی از راه تهیه و تولید اخبار و گزارش های داخلی و خارجی بی طرفانه و غیرجانب دارانه و افزایش تطابق پیام رسانه ملی با نیازهای اطلاعاتی و خبری مخاطب از راه ارزیابی مداوم نیازهای مخاطبان در گروه های مختلف اجتماعی و سنی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باصری، احمد، میرسندسی، سیدمحمد، حاتمی، حمیدرضا، و حاجیانی، ابراهیم. (1391). راهبردهای مقابله با جنگ رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران. پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 2(5)، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/235522/fa

    Vancouver: کپی

    باصری احمد، میرسندسی سیدمحمد، حاتمی حمیدرضا، حاجیانی ابراهیم. راهبردهای مقابله با جنگ رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران. پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی[Internet]. 1391؛2(5):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/235522/fa

    IEEE: کپی

    احمد باصری، سیدمحمد میرسندسی، حمیدرضا حاتمی، و ابراهیم حاجیانی، “راهبردهای مقابله با جنگ رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران،” پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، vol. 2، no. 5، pp. 1–19، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235522/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button