مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک تدریس معلم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 پژوهش حاضر مترصد بررسی رابطه سبک تدریس معلم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه, بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. تعداد 325 نفر نمونه از بین دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار های گردآوری داده؛ پرسشنامه معلم به عنوان بافت اجتماعی (بلمونت و همکاران), پرسشنامه انگیزش تحصیلی (والرند و همکاران) و پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری (پینت ریچ و دگروت) بوده است. تحلیل داده ها به کمک شاخص های آماری توصیفی و نیز آزمون های؛ ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و نیز تی تک گروهی و تی دو گروه مستقل, بوده است. یافته ها نشان داد؛ بین ابعاد درگیری, خودمختاری و بعد ساختار سبک تدریس با انگیزش تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین ابعاد درگیری, خودمختاری و بعد ساختار سبک تدریس با درگیری تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. دانش آموزان دختر از انگیزش تحصیلی بالاتر برخوردارند. دانش آموزان دختر و پسر از درگیری تحصیلی یکسان برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیخا، اسماء، مرزیه، افسانه، و جناآبادی، حسین. (1397). رابطه سبک تدریس معلم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانش آموزان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 15(2 (پیاپی 28) )، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/236016/fa

    Vancouver: کپی

    کیخا اسماء، مرزیه افسانه، جناآبادی حسین. رابطه سبک تدریس معلم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانش آموزان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛15(2 (پیاپی 28) ):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/236016/fa

    IEEE: کپی

    اسماء کیخا، افسانه مرزیه، و حسین جناآبادی، “رابطه سبک تدریس معلم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانش آموزان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 15، no. 2 (پیاپی 28) ، pp. 37–48، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236016/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button