مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل جایگاه مولفه های اساسی آموزش شهروندی در محتوای کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 78

چکیده

 ه‍ دف پ‍ ژوه‍ ش ح‍ اض‍ ر ب‍ ررس‍ ی م‍ ی‍ زان ت‍ وج‍ ه ب‍ ه مولفه های اساسی آموزش شهروندی در محتوای ک‍ ت‍ اب ه‍ ای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی است. روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا و رویکرد آن نیز کاربردی می باشد. جامعه پژوهشی شامل چهار عنوان کتاب درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی در سال تحصیلی 97-1396 می باشد که با توجه به ماهیت موضوع پژوهش و محدودیت جامعه آماری از نمونه گیری صرف نظر شده و کل جامعه آماری به عنوان نمونه در نظر گرفته شده اند. ابزار اندازه گیری سیاهه تحلیل محتوا بوده و نتایج پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی در فرایند تحلیلی آنتروپی شانون, مورد بررسی قرار گرفته اند. ع‍ م‍ ده ت‍ ری‍ ن ی‍ اف‍ ت‍ ه ه‍ ای پ‍ ژوه‍ ش بیانگر آن است که: 1. از مجموع بررسی مدارک و مستندات مرتبط با آموزش شهروندی, پنج مولفه اساسی مشارکت فعال, مسئولیت پذیری و تعهد, انتقادگری و انتقادپذیری, قانون مداری و وطن دوستی احصاء شده است. 2. در م‍ ج‍ م‍ وع 298 مرتبه به مولفه های اساسی آموزش شهروندی توجه شده است که میزان فراوانی آن در کتاب های درسی پایه های سوم, چهارم, پنجم و ششم به ترتیب 82, 55, 89, 72 می باشد. 3. در بین مولفه های مورد بررسی مسئولیت پذیری و تعهد با میزان بار اطلاعاتی 0. 992 و ضریب اهمیت 0. 21 بیش ترین و وطن دوستی با میزان بار اطلاعاتی 0. 908 و ضریب اهمیت 19. 2 کم ترین توجه را به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، نجفی، حسن، و جعفری هرندی، رضا. (1397). تحلیل جایگاه مولفه های اساسی آموزش شهروندی در محتوای کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 15(1 (پیاپی 27) )، 67-78. SID. https://sid.ir/paper/236028/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، نجفی حسن، جعفری هرندی رضا. تحلیل جایگاه مولفه های اساسی آموزش شهروندی در محتوای کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛15(1 (پیاپی 27) ):67-78. Available from: https://sid.ir/paper/236028/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، حسن نجفی، و رضا جعفری هرندی، “تحلیل جایگاه مولفه های اساسی آموزش شهروندی در محتوای کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 15، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 67–78، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button