مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از ITIL و COBIT در مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات سازمان ها

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 109

چکیده

 امروزه یکی از مشکلات کلیدی تمامی سازمان ها و کسب و کارهای جهانی, مدیریت منابع فن آوری اطلاعات و توسعه آن ها در جهت تحقق اهداف کلان سازمان است. هم سو با روند تکامل کسب و کارها در جهان و توسعه فن آوری اطلاعات, نگرش ها و راه حل های مدیریتی و سازمانی مختلفی ظهور یافته اند که هدف اصلی تمامی آنان, مدیریت موثر و کارآمد فن آوری اطلاعات در راستای موفقیت و بقای کسب وکار است.«کتابخانه زیرساخت فن آوری اطلاعات» چارچوبی جامع و جا افتاده در زمینه مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات است که بر اساس گردآوری بهترین تجربیات جهانی تدوین شده است. این الگو, کاملا فرآیندی بوده و در دو بخش کلی «ارائه خدمات» و «پشتیبانی خدمات» (در کنار مدیریت نرم افزارهای کاربردی, مدیریت زیرساخت, مدیریت امنیت و دیدگاه کسب و کار) شکل می گیرد و در واقع یک چارچوب راهنما برای مدیران فن آوری اطلاعات در مدیریت و بهینه سازی زیرساخت های فن آوری اطلاعات است و این امکان را برای آنان فراهم می سازد تا از سطح خدمات ارائه شده در سازمان, اطمینان حاصل نموده و بتوانند زیرساخت های مورد نیاز را بر طبق یک برنامه از پیش تعیین شده تامین نمایند.طراحی مدل بلوغ سازمان مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات, بر اساس الگوی بین المللی و ارائه خدمات با کیفیت و مستمر, از نیازهای ضروری مدیریت ارشد سازمان ها به حساب می آید؛ لذا در این تحقیق سعی بر آن است تا با نگرش فرآیندی و با مرور الگوی مطرح و رایج در خدمات فن آوری اطلاعات و اطلاع از کم و کیفیت آن, طرح مناسبی را (که شامل مدل بلوغ سازمان است), برای مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات تهیه و ارائه نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رازقی، محمدجمال، شیرازی، حسین، و خوش نصیب، مهران. (1390). استفاده از ITIL و COBIT در مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات سازمان ها. مدیریت نظامی، 11(41)، 91-109. SID. https://sid.ir/paper/236185/fa

    Vancouver: کپی

    رازقی محمدجمال، شیرازی حسین، خوش نصیب مهران. استفاده از ITIL و COBIT در مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات سازمان ها. مدیریت نظامی[Internet]. 1390؛11(41):91-109. Available from: https://sid.ir/paper/236185/fa

    IEEE: کپی

    محمدجمال رازقی، حسین شیرازی، و مهران خوش نصیب، “استفاده از ITIL و COBIT در مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات سازمان ها،” مدیریت نظامی، vol. 11، no. 41، pp. 91–109، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button