مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 152

چکیده

رضایت بیماران یکی از شاخص های مهم کیفیت مراقبت و ارایه خدمت است. توجه به نقطه نظرات بیماران می تواند موجب ارتقای روندها و پیامدها و همچنین افزایش رضایت آنان گردد. مطالعه حاضر بر آن بوده است تا با استفاده از پرسشنامه ای معتبر و پایا به ارزیابی رضایت بیماران مراجعه کننده به اورژانس های عمومی پنج بیمارستان بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران بپردازد. بیمارانی وارد مطالعه شدند که حداقل 10 ساعت از مراجعه آنها به اورژانس می گذشت, بدون نیاز به مترجم قادر به پاسخگویی به سوالات بودند, دارای مشکلات شناختی چشمگیر نبودند و از نظر حال عمومی توانایی پاسخگویی به سوالات را داشتند. پرسشنامه مطالعه توسط پرسشگران آموزش دیده در محیطی امن, بدون حضور کارکنان بیمارستان به بیماران ارایه گردید تا در صورت تمایل در مطالعه شرکت کنند. در مجموع, نقطه نظرات 153 بیمار که واجد پرسشنامه بدون نقص بودند با استفاده از نرم افزار SPSS 13 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش بیانگر آن است که بیشترین عدم رضایت, بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات متوسط شرکت کنندگان, در مورد زیر مقیاس های پرسشنامه (مراقبت پزشکان, مراقبت پرستاری, جنبه های رفتاری, راحتی فیزیکی و جنبه های اقامتی و معطل شدن) به ترتیب عبارتند از «ارایه اطلاعات از سوی پزشکان» (54.2 درصد), «توضیح پرستاران در مورد اقدامات مختلف به بیماران» (73.2 درصد), «رسیدگی به شکایات و اعتراضات» (40.2 درصد), «امکانات رفاهی بیماران» (54.3 درصد) و «معطل شدن برای دریافت خدمات پاراکلینیک» (26.2 درصد). نتایج نشان دادند که فقط 44 درصد از بیماران رضایت کلی خود را از بیمارستان, خوب یا خیلی خوب گزارش کردند. مطالعه حاضر نشانگر نیاز به برنامه ای جهت ارتقای خدمات ارایه شده به بیماران مراجعه کننده به دپارتمان اورژانس و تضمین کیفیت خدمات می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امیدواری، سپیده، شهیدزاده ماهانی، علی، منتظری، علی، آذین، سیدعلی، حریرچی، امیرمحمود، سوری، حمید، جعفری، حاجیه، و گودرزی، فاطمه. (1387). میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پایش، 7(2)، 141-152. SID. https://sid.ir/paper/23630/fa

Vancouver: کپی

امیدواری سپیده، شهیدزاده ماهانی علی، منتظری علی، آذین سیدعلی، حریرچی امیرمحمود، سوری حمید، جعفری حاجیه، گودرزی فاطمه. میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پایش[Internet]. 1387؛7(2):141-152. Available from: https://sid.ir/paper/23630/fa

IEEE: کپی

سپیده امیدواری، علی شهیدزاده ماهانی، علی منتظری، سیدعلی آذین، امیرمحمود حریرچی، حمید سوری، حاجیه جعفری، و فاطمه گودرزی، “میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران،” پایش، vol. 7، no. 2، pp. 141–152، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23630/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button