مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,138
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت مندی از کیفیت خدمات سازمان های متولی مدیریت محلی روستایی در شهرستان ایجرود (استان زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 69

چکیده

 امروزه, کارآیی هر سازمان بویژه سازمان های متولی مدیریت روستایی در گرو تامین نیازها و پاسخگویی به خواسته های فزاینده مردم است که به کارگیری هرچه موثرتر امکانات و منابع و ارتقای سطح کیفی خدمات را در مناطق روستایی بیش از پیش اجتناب ناپذیر ساخته است. به طور کلی, شناسایی نیازهای مردم و آگاهی از خواسته های آن ها نقشی تعیین کننده در تعیین اولویت های مدیریتی و کارآمدسازی نظام اداری دارد. در واقع, توجه به نقش مردم و آگاهی از خواسته های آن ها چارچوب مفیدی برای انتخاب راهبردهای مناسب و ارتقای سطح کیفی خدمات فراهم می آورد. به همین منظور تحقیق حاضر بر آن است تا با ارزیابی و سنجش سطح رضایت مندی روستاییان از خدمات ارائه شده توسط سازمان های متولی مدیریت روستایی, اولویت های سازمان ها را جهت ارائه خدمات مورد شناسایی قرار دهد. از این رو برای پوشش کامل تمامی سطوح و انتظارات ساکنان, از مدل راتر جهت تعیین ابعاد خدمات در سطح 59 سکونتگاه روستایی شهرستان ایجرود استان زنجان استفاده شد. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه در حجم نمونه 436 نفر و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های مناسب در نرم افزار SPSS انجام شده است. بر اساس آزمون t استیودنت, سطح رضایت مندی از سازمان های مورد نظر در تمامی شاخص ها, به طور معناداری کمتر از حد انتظار است. در رتبه بندی شاخص های موثر در میزان رضایت مندی شاخص هایی همچون ارتباط صمیمانه و دوستانه مردم و مسوولان, پاسخگویی به مشکلات مردم توام با احترام و ادب, نحوه رسیدگی مسوولان به وظایف خود و میزان علاقه و انگیزه مسوولان در انجام وظایف خود بیشترین سهم را در تبیین میزان رضایت مندی مردم از سازمان ها داشته اند. نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد که معیار قابل اعتماد بودن با ضریب تعیین 0.432, بیشترین تاثیر را بر میزان رضایت مندی مردم داشته است. به طور کلی در جهت بهبود وضعیت خدمات رسانی توسط سازمان های متولی آگاهی از نیازهای روزمره مردم و شناسایی زمینه های خدماتی برای تامین نیازها و خواسته های مردم اجتناب ناپذیر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عنابستانی، علی اکبر، شایان، حمید، خسروبیگی، رضا، تقی لو، علی اکبر، و خدایی، یوسف. (1392). بررسی میزان رضایت مندی از کیفیت خدمات سازمان های متولی مدیریت محلی روستایی در شهرستان ایجرود (استان زنجان). جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، 3(7)، 51-69. SID. https://sid.ir/paper/236545/fa

    Vancouver: کپی

    عنابستانی علی اکبر، شایان حمید، خسروبیگی رضا، تقی لو علی اکبر، خدایی یوسف. بررسی میزان رضایت مندی از کیفیت خدمات سازمان های متولی مدیریت محلی روستایی در شهرستان ایجرود (استان زنجان). جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای[Internet]. 1392؛3(7):51-69. Available from: https://sid.ir/paper/236545/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر عنابستانی، حمید شایان، رضا خسروبیگی، علی اکبر تقی لو، و یوسف خدایی، “بررسی میزان رضایت مندی از کیفیت خدمات سازمان های متولی مدیریت محلی روستایی در شهرستان ایجرود (استان زنجان)،” جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، vol. 3، no. 7، pp. 51–69، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا