مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,730
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل هوشمندی سازمان در سازمان های ارائه دهنده ی خدمات گردشگری در استان خراسان جنوبی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 156

چکیده

 فناوری مدرن در سازمان های گردشگری, تعدادی از مشاغل و تخصص ها را حذف و تعدادی از مشاغل و تخصص های جدید را به وجود آورده است. این در حالی است که ساختار سازمان های ارائه دهنده ی خدمات گردشگری در استان خراسان جنوبی همچنان شکل سنّتی خود را حفظ کرده است و نیاز به شناسایی عوامل عملکرد هوشمندانه در گردشگری و تغییر ساختار سازمان های ارائه دهنده ی این خدمات احساس می شود. پژوهش حاضر درصدد شناسایی عوامل هوشمندی در صنعت گردشگری خراسان جنوبی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل همه ی کارشناسان شاغل در سازمان های گردشگری استان خراسان جنوبی است (هتل های سه ستاره, دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و اداره ی کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری). برای تعیین نمونه ی آماری پژوهش از روش سرشماری استفاده شد که جمعاً 356 نفر مورد توزیع پرسشنامه قرار گرفتند. پرسشنامه ی مورداستفاده در پژوهش, محقق ساخت است که برای طراحی آن از تکنیک دلفی استفاده شده است. روایی و پایایی پرسشنامه به روش سازه-واگرا بررسی شد و در ادامه با استفاده از رویکرد حداقل مجذورات جزئی, روابط متغیّرها و مدل اصلی پژوهش بررسی شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که خدمات الکترونیک (غیرحضوری) برای گردشگران, کارکنان آموزش دیده و مسلط به زبان خارجه, خدمات و محصولات مکمل در کنار محصول اصلی سازمان, ارائه ی تجربه ی سفر هوشمند, آزاداندیشی و نوآوری کارکنان گردشگری و سرانجام استفاده از روش های نوین بازاریابی گردشگری, ازجمله مهم ترین عوامل هوشمندی در سازمان های گردشگری هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، امیر، دانایی، ابوالفضل، زرگر، سیدمحمد، و همتیان، هادی. (1398). شناسایی عوامل هوشمندی سازمان در سازمان های ارائه دهنده ی خدمات گردشگری در استان خراسان جنوبی. جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، 9(30 )، 137-156. SID. https://sid.ir/paper/236644/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی امیر، دانایی ابوالفضل، زرگر سیدمحمد، همتیان هادی. شناسایی عوامل هوشمندی سازمان در سازمان های ارائه دهنده ی خدمات گردشگری در استان خراسان جنوبی. جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای[Internet]. 1398؛9(30 ):137-156. Available from: https://sid.ir/paper/236644/fa

    IEEE: کپی

    امیر قربانی، ابوالفضل دانایی، سیدمحمد زرگر، و هادی همتیان، “شناسایی عوامل هوشمندی سازمان در سازمان های ارائه دهنده ی خدمات گردشگری در استان خراسان جنوبی،” جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، vol. 9، no. 30 ، pp. 137–156، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا