مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از ارزشیابی کلاسی در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 86

کلیدواژه

انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL)Q3
ارزشیابی کلاسی (CBA)Q3

چکیده

 در این مقاله به این موضوع اشاره شده است که چگونه معلمان زبان انگلیسی می توانند ارزشیابی قابل اعتماد, معتبر و دوستانه ایی را به کلاس ارائه کرده و در نتیجه کیفیت آموزشی که در کلاس رخ می دهد را بالا ببرند. بر اساس تجربه نویسنده به عنوان یک معلم زبان انگلیسی, در این مطالعه این گونه تلقی می شود که ترویج و بالا رفتن آزادی, انگیزه ذاتی و عزت نفس در محیط های که در آن ارزشیابی کلاسی (CBA) انجام می شود, باعث ایجاد روش جامع یادگیری زبان شده و دانش آموزان را برای آزمون های مهمی که معمولا انگیزه یادگیری آن ها را شکل می دهد, آماده می کند. به جای آنکه صرفا به حفظ کردن کدهای زبان, شکل زبان, کلمات و جواب های از قبل آماده بسنده کنند, دانش آموزانی که در محیط های CBA آموزش دیده اند می توانند به ارزشیابی خود و دیگران بپردازند, برای خود پرونده بسازند, و کارهای خود را ویرایش و اصلاح کنند. این روش, علاوه بر اینکه بار ازرشیابی که بر عهده معلم است را کم می کند, باعث ایجاد مهارت های چون حل مشکلات, تفکر انتقادی و خلاصه سازی در دانش آموزان شده و آگاهی آن ها را از فرایند یادگیری زبان بالا می برد. دانش آموزان با یادگیری اینکه چگونه برای خود هدف تعیین کنند, دست آوردهای خود را ارزشیابی کرده و به نیازهای آموزشی خود فکر کنند, به زبان آموزان بهتری تبدیل خواهند شد. با وجود تصدیق جایگاه آزمون های کلی و استاندارد در جوامع امروزی, این گونه تلقی می شود که CBA در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی می تواند یادگیری بلند مدت را افزایش دهد و در نتیجه به دانش آموزان این توانایی را بدهد تا خود را برای نیازهای آینده آماده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فینچ، اندرو. (1390). استفاده از ارزشیابی کلاسی در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی. تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (APPLIED RESEARCH ON ENGLISH LANGUAGE)، 1(1)، 73-86. SID. https://sid.ir/paper/236780/fa

    Vancouver: کپی

    فینچ اندرو. استفاده از ارزشیابی کلاسی در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی. تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (APPLIED RESEARCH ON ENGLISH LANGUAGE)[Internet]. 1390؛1(1):73-86. Available from: https://sid.ir/paper/236780/fa

    IEEE: کپی

    اندرو فینچ، “استفاده از ارزشیابی کلاسی در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی،” تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (APPLIED RESEARCH ON ENGLISH LANGUAGE)، vol. 1، no. 1، pp. 73–86، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button