مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد مقایسه ای به اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 186

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف مقایسه اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان انجام شد. روش روش پژوهش, توصیفی-پیمایشی و جامعه آن, کلیه اعضای هیئت علمی(2059 نفر) و دانشجویان(15654 نفر) دانشگاه تهران است که با نمونه گیری طبقه ای متناسب, 267 نفر از هیئت علمی و 484 نفر از دانشجویان به طور تصادفی انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با پرسشنامه توسعه یافته اخلاق حرفه ای مدرسان(قموشی و همکاران, 1396) انجام شده است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ(برای اعضای هیئت علمی=0. 95 و برای دانشجویان=0. 97) محاسبه و روایی ابزار نیز با روایی محتوایی و سازه تایید شد. یافته ها وضعیت اخلاق حرفه ای از دیدگاه دانشجویان در سطح متوسط و از دیدگاه اساتید در سطح بالاتر از متوسط قرار داشت. نتایج MANOVA نشان داد مولفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی بر اساس جایگاه(دانشجو-استاد) دارای تفاوت معنادار است. وضعیت مولفه های نسبت به فراگیر, محیط و حرفه اعضای هیئت علمی در پردیسهای دانشگاه تهران دارای تفاوت معنادار است. وضعیت مولفه اخلاق نسبت به محیط در تعامل بین پردیس و جایگاه, تفاوت معناداری را نشان داد. نتیجه گیری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی, بایستی کاوش در وضعیت اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی خود را از دیدگاه افراد و ذی نفعان مختلف در اولویت قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورکریمی، جواد، قموشی، زهرا، احتشام، زهرا، و محسنی مهر، زهرا. (1398). رویکرد مقایسه ای به اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 9(2 (پیاپی 31) )، 151-186. SID. https://sid.ir/paper/236862/fa

    Vancouver: کپی

    پورکریمی جواد، قموشی زهرا، احتشام زهرا، محسنی مهر زهرا. رویکرد مقایسه ای به اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران. فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 31) ):151-186. Available from: https://sid.ir/paper/236862/fa

    IEEE: کپی

    جواد پورکریمی، زهرا قموشی، زهرا احتشام، و زهرا محسنی مهر، “رویکرد مقایسه ای به اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 31) ، pp. 151–186، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236862/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button