مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,822
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین استفاده از رسانه های جمعی و اعتماد اجتماعی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 220

چکیده

 هدف: امروزه ویژگی های دنیای معاصر منتج به اهمیت فزاینده اعتماد در بسیاری از حوزه های زندگی اجتماعی شده است, به طوری که توسعه جامعه مدنی, سرمایه اجتماعی و رشد و شکوفایی دموکراسی از محصولات بلافصل اعتماد هستند. در چنین جامعه ای رسانه های جمعی نقش و رسالت مهمی بر عهده دارند و با اعتماد اجتماعی وارد روابط دوسویه می شوند. پژوهش حاضر در پی این می باشد که رابطه ابعاد اعتماد اجتماعی را با رسانه های جمعی در دو شکل داخلی (رادیو و تلویزیون و مطبوعات) و خارجی (رادیو, ماهواره و اینترنت) مورد بررسی قرار دهد.روش: پژوهش حاضر به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه بندی و بهره گیری از پرسش نامه محقق ساخته صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانشجویان دانشگاه مازندران تشکیل می دهند. حجم نمونه با استفاده از جدول لین,400 نفر برآورد شده است.یافته ها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین میزان استفاده از رسانه های خارجی با اعتماد میان فردی و تعمیم یافته رابطه معناداری مشاهده نشد, اما بین میزان استفاده از رسانه های داخلی با اعتماد بین فردی, تعمیم یافته و نهادی رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد, این در حالی است که بین رسانه های خارجی با اعتماد نهادی, رابطه معکوسی مشاهده شد.نتیجه گیری: رسانه های داخلی باعث افزایش اعتماد اجتماعی و رسانه های خارجی باعث کاهش آن می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف زاده، حکیمه السادات، میرمحمدتبار، سیداحمد، و سهرابی، مریم. (1394). بررسی رابطه بین استفاده از رسانه های جمعی و اعتماد اجتماعی در دانشجویان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 5(2 (پیاپی 15))، 201-220. SID. https://sid.ir/paper/236943/fa

    Vancouver: کپی

    شریف زاده حکیمه السادات، میرمحمدتبار سیداحمد، سهرابی مریم. بررسی رابطه بین استفاده از رسانه های جمعی و اعتماد اجتماعی در دانشجویان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 15)):201-220. Available from: https://sid.ir/paper/236943/fa

    IEEE: کپی

    حکیمه السادات شریف زاده، سیداحمد میرمحمدتبار، و مریم سهرابی، “بررسی رابطه بین استفاده از رسانه های جمعی و اعتماد اجتماعی در دانشجویان،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 15)، pp. 201–220، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا