مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ی درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده اخلاق اسلامی؛ ارزیابی همخوانی ها و ناهمخوانی ها

صفحات

 صفحه شروع 633 | صفحه پایان 656

چکیده

 هدف: هدف محقق در این مقاله, ارزشیابی همخوانی ها و ناهمخوانی های برنامه ی درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده ی اخلاق اسلامی بود. روش: روش پژوهش حاضر, ترکیبی و جامعه ی آماری آن را 37 استاد و 273 دانشجو و نمونه ی آماری را کل اساتید(37 نفر) و 157 دانشجو تشکیل می داد که بر اساس جدول مورگان به شیوه ی تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه ی اساتید و دانشجویان با 52 و 48 سؤال و پایایی 955/0 و 972/0, فرم مشاهده ی تدریس 47 سؤالی با پایایی940/0, آزمون 40 سؤالی ارزشیابی آموخته ها با پایایی652/0, تحلیل سرفصلها و محتوای انتخاب شده برای تدریس و مصاحبه استفاده شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس آزمون تی تک گروهی در قالب نرم افزار اس. پی. اس. اس و تحلیل کیفی نشان داد: نیازهای مبنا قرارگرفته در تدوین اهداف درس تا حدودی پوشش دهنده ی نیازهای فردی و اجتماعی دانشجویان در یک جامعه ی اسلامی است. میزان همسویی بین سرفصلها با اهداف درس, نسبتاً مطلوب است. میزان همخوانی محتوای انتخاب شده ی اساتید با سرفصل این درس مطلوب نیست. میزان دستیابی دانشجویان, به اهداف درس اخلاق اسلامی در سطوح شناختی, عاطفی و رفتاری, نامطلوب است. نتیجه گیری: همخوانی بین سه برنامه ی درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده ی درس اخلاق اسلامی دانشگاهها, با توجه به عناصر برنامه ی درسی, مطلوب نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فضل الهی قمشی، سیف اله. (1397). برنامه ی درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده اخلاق اسلامی؛ ارزیابی همخوانی ها و ناهمخوانی ها. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 22(4 (پیاپی 77) )، 633-656. SID. https://sid.ir/paper/237001/fa

    Vancouver: کپی

    فضل الهی قمشی سیف اله. برنامه ی درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده اخلاق اسلامی؛ ارزیابی همخوانی ها و ناهمخوانی ها. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1397؛22(4 (پیاپی 77) ):633-656. Available from: https://sid.ir/paper/237001/fa

    IEEE: کپی

    سیف اله فضل الهی قمشی، “برنامه ی درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده اخلاق اسلامی؛ ارزیابی همخوانی ها و ناهمخوانی ها،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 22، no. 4 (پیاپی 77) ، pp. 633–656، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا