مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت آسیب ها و راهکارهای کارامدی دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 415 | صفحه پایان 428

چکیده

 هدف هدف از نگارش پژوهش حاضر, به روزرسانی, اصلاح رویکرد و کارامدی درورس معارف اسلامی به طور کلی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و به طور خاص بررسی میدانی این معضلات و مسائل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. روش فرایند حاضر با مشارکت 241 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است که در سال تحصیلی 96-1395 در رشته تحصیلی شان دروس ارائه شده گروه معارف را اخذ و گذرانده اند. کلیه آزمودنی ها در بخش پرسشنامه جمعیت شناختی برای ارزیابی سن, جنسیت و دانشکده ها است و پرسش ها در چهار بعد, شامل محتوای آموزشی, روش تدریس و حوزه ساختاری مطرح شده است. عوامل درگیر در فرایند آموزش از دید دانشجویان, سنجش و داده ها با استفاده از روش های توصیفی (میانگین انحراف معیار و درصد) توسط نرم افزار اس. پی. اس. اس-19 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نتایج پژوهش در ابعاد چهارگانه پرسشنامه نشان داد که در ابعاد محتوا و متون آموزشی, حوزه ساختاری, اولویت گذاری اهداف و حوزه اساتید, اشکالات اساسی وجود دارد که به منظور اصلاح, برخی راهکارها و پیشنهادها ارائه شده است. نتیجه گیری با برطرف شدن مشکلات و حل معضلات پیش روی دروس معارف, می توان برای جهت دهی و هدفمند کردن علم آموزی در رشته های تخصصی و ایجاد انگیزه در دانشجویان امیدوار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی گنجوی، عبداله، و شمسایی، مریم. (1398). شناخت آسیب ها و راهکارهای کارامدی دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 23(3 (پیاپی 80) )، 415-428. SID. https://sid.ir/paper/237048/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی گنجوی عبداله، شمسایی مریم. شناخت آسیب ها و راهکارهای کارامدی دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛23(3 (پیاپی 80) ):415-428. Available from: https://sid.ir/paper/237048/fa

    IEEE: کپی

    عبداله غلامی گنجوی، و مریم شمسایی، “شناخت آسیب ها و راهکارهای کارامدی دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 23، no. 3 (پیاپی 80) ، pp. 415–428، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا