Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نظریه ذهن، مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان دارای سبک های فرزندپروری متفاوت

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 99

چکیده

 مقدمه: هدف از مطالعه حاضر مقایسه نظریه ذهن, مفهوم خدا, مفهوم میهن در بین کودکان برخوردار از سبک های فرزندپروری متفاوت در کودکان مهدکودک و پیش دبستانی بود.روش: طرح این پژوهش از نوع پس رویدادی است. جامعه آماری شامل کودکان مهدکودک و پیش دبستانی شهر تهران است. از این جامعه 51 کودک 3.5-6 ساله به عنوان نمونه مورد مطالعه به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. کودکان بر اساس شیوه فرزندپروری در سه گروه مستبدانه, مقتدرانه و سهل گیرانه - قرار گرفتند. از هرکدام از شرکت کننده ها آزمون نظریه ذهن از طریق آزمون بازی و آزمون تصور از خدا از طریق نقاشی و توصیف از خدا و مفهوم شناختی میهن از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته مفهوم میهن سنجیده شدند.یافته ها: یافته های به دست آمده از اجرای آزمون ها با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و استنباطی از جمله آزمون کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تعداد کودکان دست یافته به نظریه ذهن در خانواده های با سبک فرزندپروری مقتدرانه بیشتر از همتایان خود در سایر خانواده ها است. در مقایسه سه گروه مشخص شد که تصور مهربانانه از خدا در گروه فرزندپروری مستبدانه از دو گروه دیگر پایین تر است. نتیجه گیری: در نهایت, ارتباطی بین مفهوم میهن و شیوه های فرزندپروری وجود نداشت.نتیجه گیری: بنابراین, می توان گفت سبک فرزندی مقتدرانه در شکل گیری نظریه ذهن و تصور مهربانانه از خدا تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، مرسده، و سپهریان آذر، فیروزه. (1395). مقایسه نظریه ذهن, مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان دارای سبک های فرزندپروری متفاوت. شناخت اجتماعی، 5(1 (پیاپی 9))، 83-99. SID. https://sid.ir/paper/237087/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی مرسده، سپهریان آذر فیروزه. مقایسه نظریه ذهن, مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان دارای سبک های فرزندپروری متفاوت. شناخت اجتماعی[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 9)):83-99. Available from: https://sid.ir/paper/237087/fa

    IEEE: کپی

    مرسده نوروزی، و فیروزه سپهریان آذر، “مقایسه نظریه ذهن, مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان دارای سبک های فرزندپروری متفاوت،” شناخت اجتماعی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 83–99، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا