Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,822
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وقایع ناگوار در مدارس: پیامدها و بایدها

صفحات

 صفحه شروع 777 | صفحه پایان 783

چکیده

 حوادث همواره رخ می دهند و گاه قربانیان آنها, دانش آموزان مدارس هستند. کودکان و نوجوانان سنین مدرسه, نظر به مرحله ای از رشد که در آن قرار دارند, در قبال وقایع زندگی, ممکن است آسیب پذیرتر از بزرگسالان و نیازمند توجه و دقت نظر بیشتر باشند. بمنظور دستیابی به نمایی اولیه از وقایع ناگواری که برای دانش آموزان در داخل و خارج از مدارس ایران رخ می دهند و نیز نحوه برخورد با حوادث, مروری کوتاه با استفاده از کلمات "مدرسه", دانش آموزان", "بچه ها", "حادثه", "حوادث", "آتش سوزی" و "تصادف" در تارنماهای روزنامه ها و خبرگزاری های رسمی کشور انجام شد تا با داشتن تصویری از وضعیت موجود اقداماتی که لازم است انجام شوند, مشخص تر شوند. سپس جهت بررسی پیامدها و آنچه می بایست انجام شوند, به متون مربوطه مراجعه گردید. نتایج بررسی نشانگر آن بودند که وقایع مشابه بصورت تکرارشونده در استانهای مختلف کشور رخ می دهند که تعداد قربانیان برخی از آنها نیز فراتر از تعداد مورد انتظار بوده اند. بنظر می رسد عواملی همچون عدم آموزش صحیح یا آموزش ناکافی کارکنان مدارس, انتخاب تفریحگاههای غیراستاندارد برای به اردو بردن دانش آموزان, غیراستاندارد بودن مدارس, کمبود امکانات اولیه, اشکالات احتمالی موجود در برخی راههای کشور و غیره در وقوع این حوادث دخیل بوده اند. علیرغم ناشایع نبودن رخداد اینگونه وقایع ناگوار, متأسفانه برنامه ای معتبر به لحاظ علمی برای کاهش وقوع حوادث و کمک به قربانیان جهت مقابله با پیامدهای آنها تدوین نشده است. نظر به ماهیت رخدادهای مورد بررسی, بنظر می رسد حداقل وقوع برخی از آنها قابل پیشگیری بوده است و نیاز به تدوین و استفاده از برنامه ای عملیاتی برای رویارویی و غلبه بر بحرانها در مدارس بچشم می خورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امیدواری، سپیده. (1391). وقایع ناگوار در مدارس: پیامدها و بایدها. پایش، 11(6)، 777-783. SID. https://sid.ir/paper/23710/fa

    Vancouver: کپی

    امیدواری سپیده. وقایع ناگوار در مدارس: پیامدها و بایدها. پایش[Internet]. 1391؛11(6):777-783. Available from: https://sid.ir/paper/23710/fa

    IEEE: کپی

    سپیده امیدواری، “وقایع ناگوار در مدارس: پیامدها و بایدها،” پایش، vol. 11، no. 6، pp. 777–783، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23710/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا