مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهزیستی اجتماعی، هیجانی، روانشناختی و کاهش نشانه های کودکان دارای اختلال سلوک

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 176

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهزیستی اجتماعی, هیجانی و روان شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلال سلوک بود.روش: این پژوهش به شیوه آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان نورآباد (دلفان) در سال تحصیلی 93-92 بودند. آزمودنی های پژوهش شامل 40 دانش آموز پسر دارای اختلال سلوک بود که از میان دانش آموزان بعد از شناسایی به وسیله مقیاس درجه بندی اختلال سلوک و انجام مصاحبه بالینی ساختاریافته انتخاب و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها ازمصاحبه بالینی ساختاریافته, مقیاس درجه بندی اختلال سلوک و مقیاس بهزیستی شخصی استفاده شد.یافته ها: تحلیل کوواریانس چند متغیری (MANCOVA) نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهزیستی دانش آموزان دارای اختلال سلوک موثر بوده (P<0.001) و منجر به کاهش نشانه های مرضی اختلال سلوک در دانش آموزان مبتلا شده است.نتیجه گیری: بر اساس یافته های به دست آمده می توان گفت که آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی به افزایش سلامت روان منجر می شود و در پیشگیری از اختلال سلوک نقشی موثر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برقی ایرانی، زیبا، بختی، مجتبی، و بگیان کوله مرز، محمدجواد. (1394). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهزیستی اجتماعی, هیجانی, روانشناختی و کاهش نشانه های کودکان دارای اختلال سلوک. شناخت اجتماعی، 4(1 (پیاپی 7))، 157-176. SID. https://sid.ir/paper/237124/fa

    Vancouver: کپی

    برقی ایرانی زیبا، بختی مجتبی، بگیان کوله مرز محمدجواد. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهزیستی اجتماعی, هیجانی, روانشناختی و کاهش نشانه های کودکان دارای اختلال سلوک. شناخت اجتماعی[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 7)):157-176. Available from: https://sid.ir/paper/237124/fa

    IEEE: کپی

    زیبا برقی ایرانی، مجتبی بختی، و محمدجواد بگیان کوله مرز، “اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهزیستی اجتماعی, هیجانی, روانشناختی و کاهش نشانه های کودکان دارای اختلال سلوک،” شناخت اجتماعی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 157–176، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button