Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,794
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

941
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن در نوجوانان پرخاشگر

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر افزایش نظریه ذهن در میان نوجوانان پرخاشگر انجام گرفت.روش: جامعه آماری پژوهش, شامل دانش آموزان مدارس پسرانه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1392 بود. نمونه آماری شامل 40 نفر از دانش آموزان, پس از تکمیل پرسشنامه پرخاشگری باس و پری, کسانی که نمره بالاتری را کسب کردند آزمون نظریه ذهن در اختیار آنان قرار داده شده. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون آماری تحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن و کاهش پرخاشگری, در گروه آزمایشی به طور معناداری موثر بوده است.نتیجه گیری: می توان گفت آموزش مهارت های اجتماعی باعث کاهش پرخاشگری نوجوانان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی، علی، موحدی، یزدان، عزیزی، امیر، قاسمی کلی، فضل اله، و کریمی نژاد، کلثوم. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن در نوجوانان پرخاشگر. شناخت اجتماعی، 3(2 (پیاپی 6))، 55-66. SID. https://sid.ir/paper/237153/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی علی، موحدی یزدان، عزیزی امیر، قاسمی کلی فضل اله، کریمی نژاد کلثوم. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن در نوجوانان پرخاشگر. شناخت اجتماعی[Internet]. 1393؛3(2 (پیاپی 6)):55-66. Available from: https://sid.ir/paper/237153/fa

    IEEE: کپی

    علی فرهادی، یزدان موحدی، امیر عزیزی، فضل اله قاسمی کلی، و کلثوم کریمی نژاد، “اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن در نوجوانان پرخاشگر،” شناخت اجتماعی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 55–66، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا