مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله اجتماعی کودکان پیش دبستانی دختر و پسر

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 166

چکیده

 از آنجایی که خود تنظیمی از اهمیت بالایی در رشد مهارت های شناختی و اجتماعی کودکان برخوردار بوده و نقش تفاوت های جنسیتی نیز در این رابطه قابل توجه است, لذا پژوهش حاضر با این هدف انجام شد. در ابتدا 40 کودک (20 دختر و 20 پسر) از دو پیش دبستانی شهرستان میبد به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گماشته شدند. بعد از اجرای آزمون حل مساله اجتماعی از تمامی کودکان, یک برنامه آموزش خود تنظیمی به مدت 20 ساعت در طول یک ماه به کودکان گروه آزمایش با روش های بازی و قصه درمانی آموزش داده شد و در نهایت, اجرای آزمون اولیه تکرار گردید. ابزار مورد استفاده, آزمون بازی اکتشافی حل مساله اجتماعی کودکان والی بود که پایایی و روایی اولیه آن نیز در داخل کشور احراز شد. مقایسه میانگین نمره های حل مساله اجتماعی در گروه آزمایش و گواه با روش تحلیل کوواریانس, تفاوت معناداری را نشان داد (P<0.0001), اما تفاوتی میان پسرها و دخترها در نمره های حل مساله اجتماعی مشاهده نشد. همچنین, تاثیر آموزش بر افزایش مهارت حل مساله اجتماعی بر حسب جنسیت معنادار نبود. از این رو, پیشنهاد می شود آموزش خود تنظیمی در طول دوره کودکی برای ارتقای مهارت های حل مساله اجتماعی برای هم پسران و هم دختران ارائه گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلوه گر، افسانه، کارشکی، حسین، و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1393). تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله اجتماعی کودکان پیش دبستانی دختر و پسر. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 4(1 (پیاپی 6))، 155-166. SID. https://sid.ir/paper/237497/fa

    Vancouver: کپی

    جلوه گر افسانه، کارشکی حسین، اصغری نکاح سیدمحسن. تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله اجتماعی کودکان پیش دبستانی دختر و پسر. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری[Internet]. 1393؛4(1 (پیاپی 6)):155-166. Available from: https://sid.ir/paper/237497/fa

    IEEE: کپی

    افسانه جلوه گر، حسین کارشکی، و سیدمحسن اصغری نکاح، “تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله اجتماعی کودکان پیش دبستانی دختر و پسر،” پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، vol. 4، no. 1 (پیاپی 6)، pp. 155–166، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237497/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button