مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود تعاملات اجتماعی سه پسر آسپرگر متعاقب تمرین فنون کاتا، پژوهش مورد منفرد

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 49

چکیده

 اختلال در تعاملات اجتماعی یکی از ویژگی های مهم کودکان مبتلا به سندروم آسپرگر است. هدف از پژوهش حاضر, تعیین تاثیر آموزش تمرین فنون کاتا بر بهبود تعاملات اجتماعی سه کودک مبتلا به سندروم آسپرگر بود. در این پژوهش از روش مورد منفرد استفاده شد. شرکت کنندگان در یک دوره 12 هفته ای تمرین کاتای هیان شرکت کردند. تغییر در شدت اختلالات تعاملات اجتماعی در طول مداخله و یک ماه پس از پایان مداخله در توالی های یک هفته ای از طریق مقیاس رتبه بندی اتیسم گیلیام - ویرایش دوم اندازه گیری شد. آموزش فنون کاتای هیان شودان تعاملات اجتماعی هر سه شرکت کننده را بهبود بخشید (با %83.33 PND2 برای شرکت کننده اول و سوم و 75% برای شرکت کننده دوم) و این بهبود یک ماه پس از پایان مداخله پایدار ماند. پیشنهاد می شود اثربخشی چنین مداخله ای با استفاده از طرح های پژوهشی تجربی نیز انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موحدی، احمدرضا، بهرامی، فاطمه، مظاهری، زهرا، و مرندی، سیدمحمد. (1395). بهبود تعاملات اجتماعی سه پسر آسپرگر متعاقب تمرین فنون کاتا, پژوهش مورد منفرد. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 6(1 (پیاپی 10) )، 33-49. SID. https://sid.ir/paper/237508/fa

    Vancouver: کپی

    موحدی احمدرضا، بهرامی فاطمه، مظاهری زهرا، مرندی سیدمحمد. بهبود تعاملات اجتماعی سه پسر آسپرگر متعاقب تمرین فنون کاتا, پژوهش مورد منفرد. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری[Internet]. 1395؛6(1 (پیاپی 10) ):33-49. Available from: https://sid.ir/paper/237508/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا موحدی، فاطمه بهرامی، زهرا مظاهری، و سیدمحمد مرندی، “بهبود تعاملات اجتماعی سه پسر آسپرگر متعاقب تمرین فنون کاتا, پژوهش مورد منفرد،” پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، vol. 6، no. 1 (پیاپی 10) ، pp. 33–49، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button