مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی بر اساس مهارت های فراشناختی و هوش هیجانی آنان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف پژوهش, پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی دانشگاه های شهر اصفهان بر اساس مهارت های فراشناختی و هوش هیجانی آنان بود. نمونه پژوهش شامل 250 نفر از دانشجویان دوره های الکترونیکی دانشگاه های پیام نور, اصفهان, علوم پزشکی و صنعتی اصفهان بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های هوش هیجانی و حالت فراشناخت استفاده گردید. برای تحلیل داده ها از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد (با استفاده از نرم افزار SPSS). یافته ها نشان داد دو مولفه مدیریت خود و خودآگاهی از هوش هیجانی(P£0.0, T=3.514, b=0.228) و (P£0.05, T=2.253, b=0.145) و سه مولفه آگاهی فراشناختی, بررسی خود و راهبردهای شناختی از فرا شناخت (P£0.01, T=5.725, b=0.298 و P£0.05, T=2.147, b=0.110 و P£0.01, T=4.890, b=0.257) (پیش بینی کننده های معناداری برای عملکرد تحصیلی دانشجویان هستند. یافته ها حاکی از اهمیت پرورش هوش هیجانی و توانایی های فراشناختی در نظام آموزش عالی است که به دنبال آماده سازی یادگیرندگان برای رویارویی با چالش های بزرگ و کوچک جهان آینده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، یاسمین، و برات دستجردی، نگین. (1394). پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی بر اساس مهارت های فراشناختی و هوش هیجانی آنان. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 5(2 (پیاپی 9) )، 101-110. SID. https://sid.ir/paper/237532/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی یاسمین، برات دستجردی نگین. پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی بر اساس مهارت های فراشناختی و هوش هیجانی آنان. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 9) ):101-110. Available from: https://sid.ir/paper/237532/fa

    IEEE: کپی

    یاسمین عابدینی، و نگین برات دستجردی، “پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی بر اساس مهارت های فراشناختی و هوش هیجانی آنان،” پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، vol. 5، no. 2 (پیاپی 9) ، pp. 101–110، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا