مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 86

کلیدواژه

کیفیت زندگی کاری (QWL)Q2

چکیده

 این تحقیق به بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد کارکنان شهرداری تهران را بررسی می کند. کیفیت زندگی کاری مشتمل بر هفت مولفه و عملکرد کارکنان هفت مولفه است, که برای سنجش کیفیت زندگی کاری از مدل والتون و برای سنجش عملکرد کارکنان از مدل اچیو استفاده شده است. روش تحقیق در این پژوهش, توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کارکنان شهرداری تهران به تعداد 240 نفرند و حجم نمونه 70 نفر محاسبه شده است. برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است, پرسشنامه ها شامل دو بخش 1- کیفیت زندگی کاری 2- عملکرد کارکنان بوده که پرسشنامه کیفیت زندگی کاری متضمن 29 سوال و پرسشنامه عملکرد کارکنان دارای 17 سوال با طیف پنج گزینه یی لیکرت می باشد.برای تجزیه و تحلیل داده ها پژوهش حاضر از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید که در بخش آمار استنباطی از آزمون کای دو کارل پیرسن, همبستگی تاوکندال و فریدمن استفاده شده است. این پژوهش فرضیه داشته که همه فرضیات تایید شده اند. نتایج حاصل از فرضیه ها تحقیق نشان می دهد که بین مولفه ها کیفیت زندگی کاری (پرداخت منصفانه, محیط کاری ایمن, فرصت برای رشد, وابستگی اجتماعی و فضای کلی زندگی کاری, انسجام اجتماعی, قانونگرایی در سازمان و توسعه قابلیت ها انسانی) و عملکرد کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد, به عبارت دیگر با افزایش یا کاهش هر یک از مولفه ها کیفیت زندگی کاری میزان عملکرد کارکنان تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین سازمان می تواند با بهبود این مولفه ها موجبات ارتقای عملکرد کارکنان را فراهم آورد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

الماسی، حسن، لطف الهی، محمد، و زارعی یزدانی، مریم. (1390). کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان. مدیریت کسب و کار، 2(9)، 69-86. SID. https://sid.ir/paper/237802/fa

Vancouver: کپی

الماسی حسن، لطف الهی محمد، زارعی یزدانی مریم. کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛2(9):69-86. Available from: https://sid.ir/paper/237802/fa

IEEE: کپی

حسن الماسی، محمد لطف الهی، و مریم زارعی یزدانی، “کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 9، pp. 69–86، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237802/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button