مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,224
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 24

کلیدواژه

تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)Q2

چکیده

 با توجه به نقش مهم مشتریان در دنیای امروز و افزایش آگاهی همه جانبه آنان با دسترسی به اطلاعات کافی نسبت به بازار محصولات و کانال های متنوع ارائه و توزیع کالا (در انتخاب محصول), مساله چگونگی برقراری ارتباط صحیح با مشتریان و تلاش در جهت حفظ دراز مدت این ارتباط از جمله مسائل موثر بر دوام و ثبات شرکت ها و سودآوری بیشتر آن ها است, توسعه تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای خدماتی, سازمان ها را بر آن می دارد تا بر مدیریت ارتباط با مشتری و خصوصا مشتری گرایی و تاثیر رضایت مشتریان متمرکز شوند و ضمن برقراری ارتباط با مشتریان و اعمال همدلی و همکاری لازم خدمات بهتری را به آنان ارائه نمایند.هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر عامل مشتری گرایی و عامل تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری از سه بعد منابع انسانی, منابع سازمانی و منابع فنی, بر توانمندی های ارتباط با مشتری در شرکت بیمه البرز است.روش پژوهش حاضر, پیمایشی-توصیفی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کارشناسان حوزه مدیریتی شرکت بیمه البرز ونمونه آماری شامل آن 162 نفرند. برای تجزیه و تحلیل ازتحلیل داده ها عاملی تاییدی (CFA) ومدل معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است.یافته های پژوهش نشان می دهد که تاثیر مثبتی بین عوامل مشتری گرایی و تکنولوژی ارتباط با مشتری (CRM), با توانمندی ارتباط با مشتری در این شرکت وجود داشته و از سه بعد موثر بر عامل تکنولوژی CRM, بعد منابع سازمانی متضمن بیشترین تاثیر است. تاثیر ابعاد فنی و انسانی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی پور درویشی، زهرا، سعیدنیا، حمیدرضا، و نوری زاده قصری، عطیه. (1390). عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط. مدیریت کسب و کار، 2(9)، 11-24. SID. https://sid.ir/paper/237809/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور درویشی زهرا، سعیدنیا حمیدرضا، نوری زاده قصری عطیه. عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛2(9):11-24. Available from: https://sid.ir/paper/237809/fa

    IEEE: کپی

    زهرا علی پور درویشی، حمیدرضا سعیدنیا، و عطیه نوری زاده قصری، “عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 9، pp. 11–24، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button