Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,049
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رفتار متصدیان بانکی و تاثیر آن بر تصمیم گیری مشتری

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 80

چکیده

 این مطالعه به منظور بررسی رابطه بین رفتار متصدیان شعب بانک ها و تصمیم مشتریان برای دریافت خدمات بانکی انجام شده است, تا از این رهگذر بانک ها با اصلاح رفتار متصدیان شعب به حفظ مشتریان خود کمک کنند. برای بررسی رفتار متصدیان در بانک انصار قم از ابعاد رفتاری مطرح شده در مدل «طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهاد شده», استفاده شده است. در خصوص بررسی تصمیم مشتریان برای دریافت خدمات نیز «فرایند رفتار پس از خرید» در نظر گرفته شده است که شامل رضایت / عدم رضایت, رفتار شکایت آمیز, مصرف کننده, کنارگذاری محصول / خدمات و یا شکل گیری وفاداری به مارک است. به منظور بررسی رابطه بین رفتار متصدیان و تصمیم مشتریان برای خرید, ابتدا تاثیر هر یک از ابعاد رفتاری بر رضایت ایجاد شده از رفتار کارکنان مورد بررسی واقع شده و سپس رابطه بین رضایت و وفاداری و رفتار ترک, و همچنین انواع رفتار شکایت آمیزی بررسی شد که مشتریان در صورت نارضایتی بروز می دهند. نتایج این بررسی نشان می دهد که چهار بعد (مشکل گشایی, ادب و تواضع, توجه و دقت و مدیریت شکایت) از هفت بعد رفتاری بررسی شده در این تحقیق در ایجاد رضایت تاثیر داشته و بین رضایت و وفاداری و رفتار ترک مشتریان نیز رابطه معناداری وجود دارد و مشتریان ناراضی به ترک خدمات بانک بیشتر از شکایت به صورت قانونی تمایل دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، جندقی، غلامرضا، و بزاز، زینب. (1389). رفتار متصدیان بانکی و تاثیر آن بر تصمیم گیری مشتری. مدیریت کسب و کار، 2(7)، 61-80. SID. https://sid.ir/paper/237855/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، جندقی غلامرضا، بزاز زینب. رفتار متصدیان بانکی و تاثیر آن بر تصمیم گیری مشتری. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1389؛2(7):61-80. Available from: https://sid.ir/paper/237855/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، غلامرضا جندقی، و زینب بزاز، “رفتار متصدیان بانکی و تاثیر آن بر تصمیم گیری مشتری،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 7، pp. 61–80، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا