Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,203
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,870
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رنگ ها بر کارآیی تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 181

چکیده

 امروزه شرکت ها به اثر معجزه آسای رنگ ها پی برده اند. رنگ می تواند علاقه را برانگیزد و در نتیجه میل به خرید محصول را افزایش دهد. برای هدفمند کردن هر چه بیشتر تبلیغات به شناخت رنگ ها, خصوصیات و تاثیرات متفاوت آن ها بر افراد نیاز داریم. هدف اصلی در این مطالعه, بررسی وجود اختلاف در رنگ انتخابی روش های تبلیغاتی تلویزیونی, بیلبوردی و اتوبوسی از طریق مدل آیدا و تعیین رنگی است که بیشترین اثر را در هر یک از سه رسانه دارد. لذا طی یک تحقیق پیمایشی پرسشنامه ای در بین خریداران مواد شوینده و بهداشتی توزیع شد و موارد بالا با استفاده از روش رگرسیون لجستیک ترتیبی و نیکویی برازش مورد آزمون قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که تاثیر رنگ مورد استفاده در تبلیغات این سه روش از تفاوت معنی داری برخوردار است و در انتخاب رنگ, سفید بیشترین میزان را دارد. هر چند با نگاهی دقیق درمی یابیم که شرکت ها در کنار این رنگ با توجه به نوع محصولات خود باید از دیگر رنگ های برانگیزنده علاقه نیز استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرمدسعیدی، سهیل، و صفار، راحله. (1389). تاثیر رنگ ها بر کارآیی تبلیغات. مدیریت کسب و کار، 2(7)، 159-181. SID. https://sid.ir/paper/237860/fa

    Vancouver: کپی

    سرمدسعیدی سهیل، صفار راحله. تاثیر رنگ ها بر کارآیی تبلیغات. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1389؛2(7):159-181. Available from: https://sid.ir/paper/237860/fa

    IEEE: کپی

    سهیل سرمدسعیدی، و راحله صفار، “تاثیر رنگ ها بر کارآیی تبلیغات،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 7، pp. 159–181، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا