مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هزینه نمایندگی و ارزش اطلاعات حسابداری در بازار رقابتی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 74

چکیده

 امروزه رقابت در بازار می تواند به عوامل بسیار زیادی در شرکت ها تأثیر بگذارد زیرا رقابت یک سازوکار نظارتی و نظم دهنده کارا برای به کنترل درآوردن مشکلات نمایندگی است. ازاین رو, هدف این پژوهش, بررسی تأثیر هزینه نمایندگی بر ارزش اطلاعات حسابداری در بازار رقابتی است. در این پژوهش, معیار اندازه گیری هزینه نمایندگی شامل مدیریت سود, ساختار سرمایه و نسبت گردش دارایی در شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران است. همچنین, برای اندازه گیری رقابت در بازار محصول از شاخص هرفیندال -هیرشمن و برای اندازه گیری اطلاعات حسابداری نیز منتخبی از اجزای صورت-های مالی, شامل ارزش دفتری هر سهم به عنوان معیار تعیین ارزش دارایی و نماینده ترازنامه, سود نقدی هر سهم به عنوان معیاری برای تعیین ارزش شرکت و منافع هر سهم از عملکرد واحد تجاری و نماینده صورت سود و زیان استفاده شده است. برای بررسی فرضیه های این پژوهش داده های 90 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران در بازه زمانی شش ساله 1389 تا 1394 موردبررسی قرارگرفته اند. یافته های این پژوهش نشان می دهد, درصورتی که برای محصول بازار رقابتی وجود داشته باشد, هزینه نمایندگی باعث کاهش ارزش اطلاعات حسابداری نمی شود که دلیل این امر امکان دسترسی مالکان به اطلاعات حسابداری در شرکت های رقیب می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، جواد، محمدزاده مقدم، محمدباقر، و علی محمدی، فرانک. (1397). هزینه نمایندگی و ارزش اطلاعات حسابداری در بازار رقابتی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7(28 )، 65-74. SID. https://sid.ir/paper/237921/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی جواد، محمدزاده مقدم محمدباقر، علی محمدی فرانک. هزینه نمایندگی و ارزش اطلاعات حسابداری در بازار رقابتی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1397؛7(28 ):65-74. Available from: https://sid.ir/paper/237921/fa

    IEEE: کپی

    جواد اسماعیلی، محمدباقر محمدزاده مقدم، و فرانک علی محمدی، “هزینه نمایندگی و ارزش اطلاعات حسابداری در بازار رقابتی،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 7، no. 28 ، pp. 65–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button