مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ادراکات و انتظارات متقاضیان از کیفیت خدمات حسابرسی با استفاده از مدل سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 175

چکیده

 هدف از این مطالعه, ارزیابی ادراکات و انتظارات متقاضیان از کیفیت خدمات حسابرسی با استفاده از مدل سروکوال است. حسابرسی نیز مانند دیگر خدمات در سایر حوزه ها یک خدمت است که توسط گروهی ارائه و توسط گروهی دیگر از اشخاص مورد استفاده قرار می گیرد. لذا می توان برای سنجش آن از مدل های استاندارد جهانی مانند سروکوال بهره برد. در این تحقیق که در بین متقاضیانی که بار اول درخواست استفاده از خدمات یک موسسه معتبر فعال در حوزه خدمات حسابرسی را داشتند, انجام شد. یک پرسش نامه زوجی برای سنجش انتظارات و ادراکات متقاضیان از خدمات حسابداری تهیه و در بین یک نمونه 55 موردی از شرکت های متقاضی توزیع شد. نتایج پژوهش نشان داد که از میان ابعاد پنج گانه سروکوال یعنی اطمینان, پاسخ گویی, تضمین, همدلی و ملموسات, در همه ابعاد شکاف منفی وجود داشته است و شرکت ارائه دهنده خدمات حسابرسی نتوانسته است کیفیت مورد انتظار متقاضیان را ارائه دهد. همچنین بعد پاسخ گویی بیشترین شکاف را دارد. به عبارت دیگر فاصله بین آنچه متقاضیان از کیفیت خدمات حسابرسی انتظار داشته اند و آنچه دریافت کرده اند, در این بعد بیشترین مقدار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی نتاج ملکشاه، غلامحسن، و بلوردی، فاطمه. (1396). ارزیابی ادراکات و انتظارات متقاضیان از کیفیت خدمات حسابرسی با استفاده از مدل سروکوال. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 6(24 )، 167-175. SID. https://sid.ir/paper/238054/fa

    Vancouver: کپی

    تقی نتاج ملکشاه غلامحسن، بلوردی فاطمه. ارزیابی ادراکات و انتظارات متقاضیان از کیفیت خدمات حسابرسی با استفاده از مدل سروکوال. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1396؛6(24 ):167-175. Available from: https://sid.ir/paper/238054/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسن تقی نتاج ملکشاه، و فاطمه بلوردی، “ارزیابی ادراکات و انتظارات متقاضیان از کیفیت خدمات حسابرسی با استفاده از مدل سروکوال،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 6، no. 24 ، pp. 167–175، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button