مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران با دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 مقدمه: در هر کشور, برنامه های مختلف آموزش پرستاری وجود دارد که ریشه در آداب و رسوم آنها دارد. مقایسه برنامه های مختلف آموزشی, محتوا و کیفیت برنامه درسی را ارتقا می بخشد. این مطالعه با هدف مقایسه برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران با دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی انجام شده است. روش کار: این مطالعه توصیفی-تطبیقی در سال 1397, برای مقایسه ساختار برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران و دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی انجام شده است. از مدل بردی (Beredy) برای مقایسه داده ها, استفاده شده است. یافته ها: طول دوره, تعداد واحد درسی و غالب محتوی دروس دوره کارشناسی پرستاری در دانشگاه ایران و مالزی مشابه هم هستند. اما در جزییات اهداف, رسالت و چشم انداز, نحوه و سیستم پذیرش, سبک چینش برنامه درسی در دو دانشگاه تفاوتهایی وجود دارد. در کشور مالزی, پذیرش دانشجو به صورت غیر متمرکز همراه با انجام مصاحبه و دارای سیستم آموزش غیر دولتی همراه با ارائه پروژه خدمات اجتماعی و پروژه نهایی در پایان دوره است. اما در ایران, پذیرش دانشجو, به صورت متمرکز بدون انجام مصاحبه همراه با سیستم آموزشی دولتی و غیر دولتی است. نتیجه گیری: تفاوت های عمده برنامه آموزشی دو کشور در نحوه پذیرش دانشجو, سبک چینش برنامه درسی و ارائه پروژه نهایی در پایان دوره است. اما از لحاظ تعداد واحد درسی و محتوی درسی دو کشور مشابه هستند. تغییر در برنامه کارشناسی پرستاری, با تاکید بر مصاحبه ورودی جهت انتخاب داوطلبین شایسته تر, هم چنین گنجاندن واحد های درسی تئوری های پرستاری و پرستاری سالمندان در برنامه های این دوره ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، نیره، بابامحمدی، حسن، و نوبهار، منیر. (1397). مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران با دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی. آموزش پرستاری، 7(6 )، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/238185/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی نیره، بابامحمدی حسن، نوبهار منیر. مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران با دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی. آموزش پرستاری[Internet]. 1397؛7(6 ):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/238185/fa

    IEEE: کپی

    نیره آقایی، حسن بابامحمدی، و منیر نوبهار، “مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران با دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی،” آموزش پرستاری، vol. 7، no. 6 ، pp. 47–58، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button