مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سنجی سبک زندگی وانگیزش پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی فردوس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 مقدمه انتخاب سبک زندگی مناسب در دانشجویان می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزش پیشرفت, حفظ و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها باشد, . هدف این مطالعه بررسی ارتباط سبک زندگی و انگیزه پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی است. روش کار در این مطالعه توصیفی همبستگی, 142 دانشجوی دانشکده پیراپزشکی شهر فردوس به صورت تصادفی در سال 95 بررسی شدند. برای جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه ویژگی های فردی, سبک زندگی والکر و انگیزش پیشرفت هرمنس استفاده شد. تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه19 وشاخص های آمار توصیفی (فراوانی, میانگین و انحراف معیار) واستنباطی(آزمونهای تی مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون) انجام شد. یافته ها میانگین نمره سبک زندگی و انگیزه پیشرفت به ترتیب 3/18± 2/135 و 2/7± 6/81 بود که هر دو در حد متوسط قرار داشتند. ارتباط مثبت و معناداری بین سبک زندگی با انگیزش پیشرفت یافت شد. (05/0>p, 22/0=(r میانگین نمره سبک زندگی در گروه های مختلف تحصیلی تفاوت معناداری داشت. (01/0= p) نتیجه گیری نتایج حاکی از تایید رابطه مثبت و معنادار سبک زندگی وانگیزه پیشرفت بود, اما با توجه به این که میانگین نمره سبک زندگی و انگیزه پیشرفت در حد متوسط است بایستی برنامه های وسیع تری در جهت ارتقاء سبک زندگی و تقویت عوامل موثر بر آن صورت گیرد, تا شاهد افزایش هر چه بیشتر انگیزه پیشرفت در این قشر مهم جامعه باشیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    افرازنده، سیده سارا، ابراهیمی، مریم، اسدی، فریبا، بهادر، فاطمه، موسوی، سیده زهرا، و رجب زاده، جواد. (1397). ارتباط سنجی سبک زندگی وانگیزش پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی فردوس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. آموزش پرستاری، 7(2 )، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/238216/fa

    Vancouver: کپی

    افرازنده سیده سارا، ابراهیمی مریم، اسدی فریبا، بهادر فاطمه، موسوی سیده زهرا، رجب زاده جواد. ارتباط سنجی سبک زندگی وانگیزش پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی فردوس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. آموزش پرستاری[Internet]. 1397؛7(2 ):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/238216/fa

    IEEE: کپی

    سیده سارا افرازنده، مریم ابراهیمی، فریبا اسدی، فاطمه بهادر، سیده زهرا موسوی، و جواد رجب زاده، “ارتباط سنجی سبک زندگی وانگیزش پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی فردوس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” آموزش پرستاری، vol. 7، no. 2 ، pp. 1–7، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238216/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button