مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه با توجه به پیچیدگی فرایند آموزش بالینی در موضوع جراحی تثبیت ستون فقرات, بسیاری از دانشجویان قادر به کسب مهارت لازم در این زمینه نیستند. این امر لزوم بکارگیری روش های نوین و ساختارمند را در آموزش بالینی تاکید می کند. در دو دهه اخیر, استفاده از شبیه سازها در آموزش مهارت های بالینی پیچیده, بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این پژوهش باهدف تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن پشتی ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های بالینی دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفت. (P<0. 001) روش کار این پژوهش مطالعه ای نیمه تجربی از نوع قبل و بعد مداخله بود. که طی آن 30نفر از دانشجویان اتاق عمل ترم 8 انتخاب و تحت آموزش با شیوه شبیه سازی قرار گرفتند. قبل و بعد از آموزش, میزان دانش پایه و مهارت های عملی آنها با استفاده از آزمون کتبی چهار گزینه ای و چک لیست مشاهده ای, ارزیابی و مقایسه شد. داده ها با استفاده از آزمون ویلکاکسون, ومن ویتنی, در نرم افزار SPSS نسخه22مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها آموزش مبتنی بر شبیه سازی بر میزان دانش پایه و خصوصا مهارت های عملی دانشجویان اتاق عمل موثر بود[y1]. به طوری که اختلاف معنی داری آماری در میانگین نمرات آزمون دانش و مهارت عملی دانشجویان قبل و بعد ازآموزش مشاهده شد. (P<0. 001 ) نتیجه گیری بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه, استفاده از آموزش به روش شبیه سازی, شیوه ای موثر در فرایند تدریس و ارزشیابی میزان دانش و مهارت های ضروری در جراحی اسپاینال فیوژن برای دانشجویان تکنولوژیست اتاق عمل می باشد. لذا بکارگیری این شیوه تدریس به کلیه مسئولان آموزشی تکنولوژیست های اتاق عمل توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حنانی، صدیقه، عرب خزاعی، آذین، ساداتی، لیلا، و عرب خزاعی، آذر. (1397). تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان. آموزش پرستاری، 7(5 )، 9-14. SID. https://sid.ir/paper/238220/fa

    Vancouver: کپی

    حنانی صدیقه، عرب خزاعی آذین، ساداتی لیلا، عرب خزاعی آذر. تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان. آموزش پرستاری[Internet]. 1397؛7(5 ):9-14. Available from: https://sid.ir/paper/238220/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه حنانی، آذین عرب خزاعی، لیلا ساداتی، و آذر عرب خزاعی، “تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان،” آموزش پرستاری، vol. 7، no. 5 ، pp. 9–14، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238220/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button