مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 89

چکیده

 مقدمه: دانشجویان مامایی باید علاوه بر تامین سلامت مادر, سلامت جنین را نیز در نظر داشته باشند, بنابراین آموزش مهارت هایی از جمله ارزیابی سیستم های قلب و ریه در این قشر از کادر درمان اهمیت ویژه ای دارد. لذا این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی رفسنجان انجام گرفت.روش: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن 28 دانشجوی مامایی شرکت داشته و به طور تصادفی در دو گروه شبیه سازی با مانکن و سخنرانی تخصیص داده شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه دانش و اعتمادبه نفس در ارزیابی قلب و ریه بود. اطلاعات با استفاده از شاخص های مرکزی و پراکندگی, آزمون های تی تست و تی زوجی تجزیه تحلیل شد.یافته ها: میانگین±انحراف معیار نمره دانش در گروه شبیه سازی با مانکن و سخنرانی بعد از مداخله به ترتیب 9.21±0.8 و 5.5±1.95 بود؛ که اختلاف آماری معنی داری بین دو گروه مشاهده شد (P<0.0001). همچنین میانگین±انحراف معیار نمره اعتمادبه نفس بعد از مداخله در گروه شبیه سازی با مانکن 25.35±3.65 و سخنرانی 15±3.61 بوده است که اختلاف آماری معنی داری بین دو گروه وجود داشت (P<0.0001).نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه, شبیه سازی (استفاده از مانکن) در افزایش دانش و اعتمادبه نفس در زمینه ارزیابی قلب و ریه موثر است؛ بنابراین مراکز آموزشی می توانند از این روش ها که گاها نیاز به صرف وقت کمتری نیز دارد, استفاده کرده و فراگیر را در شرایط واقعی تری آموزش دهند که این خود می تواند بر آگاهی و توانایی انجام کار را با اطمینان بیشتر تاثیر گذار باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، اعظم، میرزایی، طیبه، و عزیززاده فروزی، منصوره. (1394). مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی. آموزش پرستاری، 4(4 (پیاپی 14))، 81-89. SID. https://sid.ir/paper/238238/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده اعظم، میرزایی طیبه، عزیززاده فروزی منصوره. مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی. آموزش پرستاری[Internet]. 1394؛4(4 (پیاپی 14)):81-89. Available from: https://sid.ir/paper/238238/fa

    IEEE: کپی

    اعظم حیدرزاده، طیبه میرزایی، و منصوره عزیززاده فروزی، “مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی،” آموزش پرستاری، vol. 4، no. 4 (پیاپی 14)، pp. 81–89، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button