مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رهبری موقعیتی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: امروزه مقوله رهبری در آموزش پرستاری, به ویژه در ارتباط با یادگیری بالینی مورد توجه قرار گرفته است و می تواند به میزان قابل توجهی اثربخشی آموزش بالینی را پیش بینی می کند. هدف از این مقاله, معرفی فرایند اجرایی الگوی رهبری موقعیتی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری است.روش کار: مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که از طریق جستجوی بانک های اطلاعات علمی Proquest, Pubmed, Elsevier, Wily, Magiran و SID با استفاده از کلید واژه های رهبری, رهبری موقعیتی, مربی بالینی, آموزش بالینی و دانشجوی پرستاری نگارش گردیده است. در نهایت 33 مقاله مرتبط با اهداف پژوهش, انتخاب و گزارش شدند.یافته ها: نتایج حاصل تحت عناوین مفاهیم پایه الگوی رهبری موقعیتی و فرایند اجرایی الگوی رهبری موقعیتی در آموزش بالینی ارائه شده است. بنا بر رهبری موقعیتی در آموزش بالینی, میزان رفتارهای هدایت کننده و حمایت کننده مربیان بالینی, تصویرگر چهار سبک رهبری دستوری, توجیهی, مشارکتی و تفویضی است که باید متناسب با سطوح آمادگی دانشجویان انتخاب و بکار گرفته شود و هرگاه که سطح آمادگی دانشجو در انجام فعالیت خاص تغییر یافت, سبک رهبری همخوان با سطح آمادگی تغییر نماید.نتیجه گیری: بر اساس یافته ها, ارتقا مهارتهای رهبری مربیان پرستاری جهت اثربخشی آموزش بالینی ضروری است لذا توصیه می شود که رهبری موقعیتی در آموزش بالینی توسط مربیان بکار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، مجتبی، قمری زارع، زهره، حقانی، فریبا، و پورفرزاد، زهرا. (1395). رهبری موقعیتی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 5(4 (پیاپی 18))، 8-19. SID. https://sid.ir/paper/238243/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی مجتبی، قمری زارع زهره، حقانی فریبا، پورفرزاد زهرا. رهبری موقعیتی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(4 (پیاپی 18)):8-19. Available from: https://sid.ir/paper/238243/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی قربانی، زهره قمری زارع، فریبا حقانی، و زهرا پورفرزاد، “رهبری موقعیتی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18)، pp. 8–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238243/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button