مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سطح سواد اطلاعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه موفق مراقبت مبتنی بر شواهد

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: مطالعه حاضر جهت بررسی سواد اطلاعاتی اعضای هیت علمی و دانشجویان دکترا با هدف توسعه دانش کاربردی در ارتباط با سطح سواد اطلاعاتی در انجام مراحل مراقبت مبتنی بر شواهد در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت.روش کار: مطالعه توصیفی تحلیلی, بین 53 نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای تخصصی, نیمسال اول 94-95 در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گردید. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده که توسط جامعه آماری تکمیل و از طریق نرم افزار SPSS-22 تحلیل گردید.یافته ها: میانگین سواد اطلاعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان در تمامی مهارت های مرتبط با مراقبت مبتنی بر شواهد و استانداردهای سواد اطلاعاتی بجز در استاندارد "تبادل و اشاعه اطلاعات" بیشتر از میانگین شاخص (50±10) بوده و بیشترین میانگین در مراقبت مبتنی بر شواهد مربوط به مهارت "تدوین سوال" (به ترتیب 96.18±6.17 و 48.51±14.69) و کمترین میانگین مربوط به مهارت "ارزیابی نتایج" (به ترتیب 70.27±16.83 و 45.94±14.08) و در استانداردهای سواد اطلاعاتی بیشترین میانگین مربوط به استاندارد "یافتن اطلاعات" (به ترتیب 95.56±6.66 و 72.44±13.62) و کمترین آن مربوط به استاندارد "تبادل و اشاعه اطلاعات" (به ترتیب 74.19±11.83 و 48.51±11.35) بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه و اینکه میانگین سواد اطلاعاتی دانشجویان دکترای تخصصی پرستاری و اعضای هیات علمی بالاتر از متوسط برآورد شده, بنابراین پیشنهاد می گردد, تدابیری برای ارتقا بهینه مولفه های سواد اطلاعاتی در دو گروه به منظور تصمیم گیری شواهد مدار در مراقبت بیماران اتخاذ گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریف مقدم، هادی، سلامی، مریم، نریمانی، محمدرضا، و رزم خواه، مریم. (1395). بررسی سطح سواد اطلاعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه موفق مراقبت مبتنی بر شواهد. آموزش پرستاری، 5(4 (پیاپی 18))، 59-66. SID. https://sid.ir/paper/238248/fa

Vancouver: کپی

شریف مقدم هادی، سلامی مریم، نریمانی محمدرضا، رزم خواه مریم. بررسی سطح سواد اطلاعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه موفق مراقبت مبتنی بر شواهد. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(4 (پیاپی 18)):59-66. Available from: https://sid.ir/paper/238248/fa

IEEE: کپی

هادی شریف مقدم، مریم سلامی، محمدرضا نریمانی، و مریم رزم خواه، “بررسی سطح سواد اطلاعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه موفق مراقبت مبتنی بر شواهد،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18)، pp. 59–66، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238248/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button