مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هوش هیجانی دانشجویان پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: هوش هیجانی نقش بالقوه ی مهمی در آموزش پرستاری دارد و همچنین برای سلامت روان و عمل حرفه ای شخص ضروری است. هدف از این مطالعه بررسی و مقایسه ی هوش هیجانی دانشجویان پرستاری و ارتباط آن با تعدادی از ویژگی های دموگرافیک در سه مقطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشد.روش کار: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی - مقطعی می باشد. شرکت کنندگان 169 دانشجوی پرستاری بودند که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر 2 بخش؛ ویژگی های دموگرافیک و « آزمون هوش هیجانی بار – آن «(Bar-on) که شامل 90 سوال و 15 مقیاس بود, جمع آوری شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 در سطح آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار و فراوانی) و در سطح آمار تحلیلی (همبستگی اسپیرمن, همبستگی پیرسون, تی تست و آنالیز واریانس یکطرفه و LSD) تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمره ی هوش هیجانی دانشجویان 336.53±33.08 بود. ارتباط معنی داری بین نمره ی هوش هیجانی با متاهل بودن (p=0.02, t=2.21) و ترم تحصیلی (p=0.05, r=0.15) وجود داشت. تفاوت معنی داری بین نمره ی هوش هیجانی در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا وجود داشت (p<0.05).نتیجه گیری: توجه به هوش هیجانی در ارائه ی مراقبت با کیفیت حائز اهمیت است و ضرورت پرورش این بعد متناسب با مقطع تحصیلی دانشجویان در آموزش پرستاری در ارتقاء سیستم مراقبتی به سوی بهبود ارائه ی خدمات می تواند موثر باشد

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باقری، مریم، حسن پور، مرضیه، قائدی حیدری، فاطمه، و حسن زاده، اکبر. (1396). هوش هیجانی دانشجویان پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی. آموزش پرستاری، 6(2 (پیاپی 22))، 33-40. SID. https://sid.ir/paper/238259/fa

Vancouver: کپی

باقری مریم، حسن پور مرضیه، قائدی حیدری فاطمه، حسن زاده اکبر. هوش هیجانی دانشجویان پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(2 (پیاپی 22)):33-40. Available from: https://sid.ir/paper/238259/fa

IEEE: کپی

مریم باقری، مرضیه حسن پور، فاطمه قائدی حیدری، و اکبر حسن زاده، “هوش هیجانی دانشجویان پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 33–40، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238259/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button