مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تدریس مشارکتی بر دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی به مطلوبیت تدریس مشارکتی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: تدریس تنها انتقال دانش نیست, بلکه تعامل یا ارتباطی بین مدرس و فراگیر است. بنابراین مشارکت دانشجویان در فرایند یادگیری می تواند بر اثربخشی شیوه تدریس بیفزاید. این مطالعه با هدف تاثیر آموزش تدریس مشارکتی بر دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی به مطلوبیت تدریس مشارکتی انجام شد.روش کار: این مطالعه یک پژوهش شبه تجربی که با مشارکت 47 نفر از دانشجویان پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. نمونه ها به روش نمونه گیری آسان به مطالعه وارد شدند. در ابتدای تدریس توضیحات کافی در مورد نحوه مشارکت دانشجویان در تدریس داده شد و فرایند تدریس مشارکتی در هر جلسه طی 10 مرحله برگزار گردید. در آخرین جلسه اطلاعات با استفاده از ابزار پژوهشگر ساخته بر مبنای تدریس مشارکتی جمع آوری شد. از نرم افزار SPSS با نسخه 17 جهت تجزیه وتحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد اکثر دانشجویان تمایل به تدریس توسط مدرس را داشته اند و تدریس به صورت مشارکتی از مطلوبیت کمتری برخوردار بوده است؛ به طوری که بیشترین مطلوبیت به ترتیب با میانگین (انحراف معیار) 4.83 (0.43), 4.83 (0.48) و 4.81 (0.40) مربوط به «خواندن متن توسط مدرس», «تدریس درس توسط استاد» و «تجزیه لغات متن توسط مدرس» و کمترین مطلوبیت با میانگین (انحراف معیار) 3.91 (1.38) و 3.98 (1.33) مربوط به دو سوال شامل «ترجمه متن توسط دو یا چند دانشجو با استفاده از دیکشنری در مدت زمان معین» و«ترجمه متن توسط دو یا چند دانشجو بدون استفاده از دیکشنری در مدت زمان معین» بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش دانشجویان تمایل بیشتری به تدریس مدرس داشتند؛ احتمالا ماهیت درس زبان به گونه ای است که دانشجویان تمایلی به مشارکت در آن ندارند. بهتر است که تدریس مشارکتی از مقاطع پایین تر شروع شود تا در مقاطع بالاتر تمایل دانشجویان بیشتر شود و احتمالا یادگیری هم بهتر صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عزیززاده فروزی، منصوره، محمدعلی زاده، سکینه، و حیدرزاده، اعظم. (1395). تاثیر آموزش تدریس مشارکتی بر دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی به مطلوبیت تدریس مشارکتی. آموزش پرستاری، 5(5 (پیاپی 19))، 37-42. SID. https://sid.ir/paper/238275/fa

Vancouver: کپی

عزیززاده فروزی منصوره، محمدعلی زاده سکینه، حیدرزاده اعظم. تاثیر آموزش تدریس مشارکتی بر دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی به مطلوبیت تدریس مشارکتی. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(5 (پیاپی 19)):37-42. Available from: https://sid.ir/paper/238275/fa

IEEE: کپی

منصوره عزیززاده فروزی، سکینه محمدعلی زاده، و اعظم حیدرزاده، “تاثیر آموزش تدریس مشارکتی بر دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی به مطلوبیت تدریس مشارکتی،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 5 (پیاپی 19)، pp. 37–42، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238275/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button