مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه توصیفی – همبستگی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: انگیزه پیشرفت نقش قابل توجهی در سازگاری دانشجویان با شرایط تحصیلی در دانشگاه دارند,یکی از این شرایط که عمدتا توسط دانشجویان تجربه می شود فرسودگی تحصیلی است که حائز اهمیت می باشد. لذا این پژوهش با هدف تعیین ارتباط انگیزه پیشرفت با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال1395 انجام گردید.روش کار: در این مطالعه توصیفی– همبستگی, 180 دانشجوی پرستاری در حال تحصیل در ترم های سوم تا هشتم مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده ها از فرم مشخصات فردی, پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس(Hermanse) و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی ماسلاخ(Maslach) استفاده گردید. داده ها در نهایت با استفاده از آزمون های آمار توصیفی شامل میانگین,درصد و انحراف معیار وآزمون های تحلیلی شامل آزمون تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و با استفاده از نرم افزار Spss16 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که ارتباط معکوس و معناداری بین انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی وجود دارد (r=-0.54, p<0.001) معدل تحصیلی دارای ارتباط مثبت و معناداری با انگیزه پیشرفت (p<0.05, r=-0.47) و همچنین ارتباط منفی و معناداری با فرسودگی تحصیلی بود (p<0.001, r=-0.3) دانشجویان علاقه مند به حرفه پرستاری دارای سطح بالاتری از انگیزه پیشرفت بودند(P<0.05).نتیجه گیری: ورود افراد علاقمند به رشته پرستاری و برنامه ریزی مناسب آموزشی می تواند میزان فرسودگی تحصیلی دانشجویان را کمتر کرده و انگیزه پیشرفت آنان را ارتقاء دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسین آبادی فراهانی، محمدجواد، کثیرلو، لیلا، و اینانلو، فرهاد. (1396). ارتباط انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه توصیفی – همبستگی. آموزش پرستاری، 6(5 )، 47-53. SID. https://sid.ir/paper/238300/fa

    Vancouver: کپی

    حسین آبادی فراهانی محمدجواد، کثیرلو لیلا، اینانلو فرهاد. ارتباط انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه توصیفی – همبستگی. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(5 ):47-53. Available from: https://sid.ir/paper/238300/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد حسین آبادی فراهانی، لیلا کثیرلو، و فرهاد اینانلو، “ارتباط انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه توصیفی – همبستگی،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 5 ، pp. 47–53، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button