مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش فرایند پرستاری به روش نقشه مفهومی بر یادگیری فرایند پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه:یکی از روش های تدریس اثر بخش در پرستاری استفاده از نقشه مفهومی می باشد .پژوهش حاضر با هدف سنجش تاثیر آموزش فرایند پرستاری به روش نقشه مفهومی بر یادگیری فرایند پرستاری انجام شد.روش کار: مطالعه از نوع نیمه تجربی می باشد. 31 نفر پرستاران بخش های ویژه در مطالعه شرکت کردند. روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد . شرکت کنندگان به دو گروه کنترل با 16 نفر و آزمون با 15 نفرتقسیم شدند. پژوهشگر توانمندی پرستاران را در خصوص نوشتن فرایند پرستاری با استفاده از ابزار محقق ساخته قبل و بعد از مداخله در هر کدام از گروه های کنترل و آزمون ارزیابی نمود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی, میانگین, انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t) استفاده شد.یافته ها:نمرات حاصل از ارزیابی فرایند پرستاری قبل و بعد از برگزاری جلسات آموزشی بیانگر وجود تفاوت معنادار در یادگیری فرآیند پرستاری (p<0.01) در موارد مربوط به بررسی اطلاعات عینی و ذهنی غیر طبیعی (p<0001) و تشخیص پرستاری (p<0.03) بود.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که روش نقشه مفهومی به عنوان یک استراتژی آموزشی در یادگیری فعال فرآیند پرستاری مفید می باشد و استفاده از این روش آموزشی به یادگیری عمیق فراگیران کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع، اعظم، و کارگرجهرمی، مرضیه. (1396). تاثیر آموزش فرایند پرستاری به روش نقشه مفهومی بر یادگیری فرایند پرستاری. آموزش پرستاری، 6(4 )، 65-71. SID. https://sid.ir/paper/238314/fa

    Vancouver: کپی

    زارع اعظم، کارگرجهرمی مرضیه. تاثیر آموزش فرایند پرستاری به روش نقشه مفهومی بر یادگیری فرایند پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(4 ):65-71. Available from: https://sid.ir/paper/238314/fa

    IEEE: کپی

    اعظم زارع، و مرضیه کارگرجهرمی، “تاثیر آموزش فرایند پرستاری به روش نقشه مفهومی بر یادگیری فرایند پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 4 ، pp. 65–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button