مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: اضطراب امتحان نوعی از اضطراب وابسته به موقعیت است که می تواند موجب افت چشم گیر توانایی افراد در موقعیت سنجش یا امتحان گردد. با توجه به شیوع بالای و تاثیر منفی آن بر عملکرد تحصیلی دانشجویان, روش های متعددی برای کاهش آن ایجاد شده است. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان انجام گرفت.روش: این مطالعه از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان در آبانماه 1393 بود که دارای اضطراب امتحان بودند. ابتدا به شیوه نمونه گیری در دسترس و هدفمند تعداد 48 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل به طور مساوی جایابی شدند. گروه مداخله طی چهار هفته و 8 جلسه به صورت گروهی در آذرماه تحت آموزش مدیریت زمان قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. میزان اضطراب امتحان دو گروه در دو مرحله (قبل از مداخله و دو هفته پس از مداخله) از طریق پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون با استفاده از آزمون آماری تحلیل کواریانس و با کمک نرم افزار spss21 مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: پس از مداخله, میانگین نمرات اضطراب امتحان گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش یافته بود (p<0.001).نتیجه گیری: آموزش مدیریت زمان می تواند در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جناآبادی، حسین، ناستی زایی، ناصر، و جلال زایی، سمیه. (1395). تاثیر آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. آموزش پرستاری، 5(1 (پیاپی 15))، 12-22. SID. https://sid.ir/paper/238320/fa

Vancouver: کپی

جناآبادی حسین، ناستی زایی ناصر، جلال زایی سمیه. تاثیر آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 15)):12-22. Available from: https://sid.ir/paper/238320/fa

IEEE: کپی

حسین جناآبادی، ناصر ناستی زایی، و سمیه جلال زایی، “تاثیر آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 12–22، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238320/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button