مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش حل مساله بر کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه: اختلالات اضطرابی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی در جمعیت عمومی هستند که به گونه ای بحرانی در میان دانشجویان افزایش یافته است. لذا هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی آموزش حل مساله در کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری بود.روش کار: پژوهش حاضر پژوهشی نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی 1394-95 بود. از این بین, 83 نفر به صورت تصادفی انتخاب و آزمون اضطراب کتل روی آن ها اجرا گردید. سپس 36 نفر از دانشجویانی که در این مقیاس حداقل نمره 40 را کسب کرده بودند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش به صورت گروهی در 8 جلسه تحت آموزش مهارت حل مساله قرار گرفتند و گروه کنترل تحت هیچ آموزشی قرار نگرفتند. پس از اجرای آموزش برای گروه آزمایش, مجددا دو گروه در پس آزمون ارزیابی شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از آزمون t گروه های مستقل استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که اضطراب در گروه مداخله کاهش معنی داری داشت (p<0.001).نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش میتوان نتیجه گرفت که آموزش مهارتهای حل مساله میتواند به عنوان مداخله در جهت تعدیل اضطراب مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زمانی، نرگس، برهمند، علی، و فرهادی، مهران. (1396). بررسی اثربخشی آموزش حل مساله بر کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 6(3 (پیاپی 23))، 56-61. SID. https://sid.ir/paper/238329/fa

Vancouver: کپی

زمانی نرگس، برهمند علی، فرهادی مهران. بررسی اثربخشی آموزش حل مساله بر کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(3 (پیاپی 23)):56-61. Available from: https://sid.ir/paper/238329/fa

IEEE: کپی

نرگس زمانی، علی برهمند، و مهران فرهادی، “بررسی اثربخشی آموزش حل مساله بر کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 56–61، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238329/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button