مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,068
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: برنامه های آموزشی به منظور تامین نیازهای آموزشی یادگیرندگان طراحی می شوند. لذا شناسایی نیاز, اولین گام در برنامه ریزی آموزشی است. هدف از این پژوهش, تعیین نیازهای آموزشی پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه های تهران می باشد.روش کار: پژوهش حاضر, از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری آن را تمامی پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه تهران تشکیل دادند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 361 نفر برآورد شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود. ابزار تحقیق, پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای نیازهای آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت پرستاران بود. تحلیل داده ها نیز به واسطه آزمونهای t تک گروهی و t مستقل از طریق نرم افزار آماری SPSS نسخه 22 انجام شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که؛ تفاوت معنی داری بین میانگین متوسط با میانگین های آزمودنی ها در مولفه های نیازهای آموزشی عمومی و تخصصی وجود داشت (P<0.01).با توجه به میانگین های حاصله از دوره های آموزشی, به ترتیب اولویت, بالاترین میانگین به (آشنایی با بیماری های خاص) و پایین ترین میانگین به (آموزش خواندن نوار EKG و شناسایی آریتمی های قلبی و مراقبت های پرستاری آن) معطوف می باشد. و در نهایت با توجه به میزان مقادیر t به دست آمده, تفاوت معنی داری بین میانگین های پرستاران در زمینه نیازهای آموزشی با تاکید بر پست های مختلف (سرپرستار و پرستار) وجود ندارد (P>0.05).نتیجه گیری: با توجه به نیازهای اظهار شده توسط پرستاران مبنی بر ضروری بودن برگزاری دوره های آموزش عمومی و عدم نیاز به برگزاری دوره های آموزش تخصصی در وضعیت حال, پیشنهاد می شود که به منظور ارتقای دانش و مهارت کادر پرستاری, برای پرستاران دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت برگزار گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، امیرحسین، و طاهری، ژاله. (1395). نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه تهران. آموزش پرستاری، 5(3 (پیاپی 17))، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/238354/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده امیرحسین، طاهری ژاله. نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه تهران. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 17)):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/238354/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین مهدی زاده، و ژاله طاهری، “نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه تهران،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 3 (پیاپی 17)، pp. 1–9، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238354/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button