مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خود ارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: یکی از چالشهای دوران تحصیل دانشجویان پرستاری, نحوه ارزشیابی است. وارد نمودن فراگیران در فرآیند ارزشیابی یکی از روش های معتبرسازی ارزشیابی است. این مطالعه با هدف مقایسه خود ارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی, 28 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که واحد کارآموزی در عرصه کودکان را اخذ نموده بودند در سال 1393 به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه ارزشیابی مهارتهای دانشجویان بود. در پایان هر روز برگه های ارزشیابی برای هر دانشجو توسط خودش و مربی تکمیل گردید و تا پایان کارآموزی این روند ادامه یافت. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده با استفاده از روشهای آمار توصیفی و تحلیلی از جمله تی زوج و ضریب همبستگی پیرسون توسط نرم افزار SPSS نسخه 18 انجام شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات ارزشیابی کل در ارزشیابی مربی بالینی (84.01±8.81) و در ارزشیابی دانشجو (89.74±6.17) بود. آزمون تی زوج بین نمرات ارزشیابی مربی و خودارزشیابی دانشجویان اختلاف معناداری نشان نداد (P=0.161).نتیجه گیری: بر اساس نتایج, خود ارزشیابی دانشجویان با ارزشیابی آنان توسط مربی تقریبا مشابه و نشان دهنده این است که دانشجویان می توانند عملکرد خود را مورد قضاوت داده و به نقاط ضعف و قوت خود نیز پی ببرند. بنابراین استفاده از این روش به همراه سایر روشهای ارزشیابی جهت کم کردن چالش های ارزشیابی دانشجویان پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادقی، تابنده، عبدلی، فاطمه، و اسماعیل زاده، شایسته. (1395). مقایسه خود ارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان, سال 1393. آموزش پرستاری، 5(3 (پیاپی 17))، 25-31. SID. https://sid.ir/paper/238361/fa

Vancouver: کپی

صادقی تابنده، عبدلی فاطمه، اسماعیل زاده شایسته. مقایسه خود ارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان, سال 1393. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 17)):25-31. Available from: https://sid.ir/paper/238361/fa

IEEE: کپی

تابنده صادقی، فاطمه عبدلی، و شایسته اسماعیل زاده، “مقایسه خود ارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی کودکان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان, سال 1393،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 3 (پیاپی 17)، pp. 25–31، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238361/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button