مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان پرستاری در بخش های مراقبت ویژه

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: پرستاری در بخش مراقبت های ویژه حرفه ای مستقل و خلاق است, به همین دلیل اوج هنر پرستاری به شمار می آید. لذا این مطالعه با هدف بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان ترم آخر پرستاری استان کرمان برای ورود به بخش های مراقبت ویژه انجام شد.روش کار: این پژوهش مطالعه ای مقطعی از نوع توصیفی است. نمونه این مطالعه را کلیه دانشجویان پرستاری ترم آخر دانشکده های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1393که در مجموع 130 بودند, تشکیل داد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مهارت بالینی در بخش های ویژه اعصاب, قلب و همودیالیز جمع آوری شد. از آزمون های تی تست, آنالیز واریانس و ضریب همبستگی تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد.یافته ها: میانگین کل مهارت های بالینی در بخش های مراقبت ویژه 58.55±12.06 بود. بیشترین میانگین نمره به بخش مراقبت ویژه اعصاب (5.89 ±) 24.89 و کمترین میانگین (4.85 ±) 14.18 به بخش همودیالیز اختصاص یافت. مهارت های کار با دستگاه ونتیلاتور, کار با دستگاه پیس میکر آماده کردن دستگاه همودیالیز نامطلوب ترین مهارت های دانشجویان به ترتیب در بخش های ویژه اعصاب, قلب و همودیالیز بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه توجه بیشتر به آموزش مهارت های بالینی در محیط واقعی برای دانشجویان پرستاری ضروری به نظر می رسد که می توان با برنامه ریزی هایی از جمله افزایش واحد های کارآموزی در بخش های ویژه, تهیه لاگ بوک هایی که بطور واقعی تکمیل و مورد ارزیابی قرار گیرند, به این امر دست یافت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عزیززاده فروزی، منصوره، علی میرزایی، رضوان، دهقان، مه لقا، و حیدرزاده، اعظم. (1396). بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان پرستاری در بخش های مراقبت ویژه. آموزش پرستاری، 6(6 )، 58-64. SID. https://sid.ir/paper/238367/fa

Vancouver: کپی

عزیززاده فروزی منصوره، علی میرزایی رضوان، دهقان مه لقا، حیدرزاده اعظم. بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان پرستاری در بخش های مراقبت ویژه. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(6 ):58-64. Available from: https://sid.ir/paper/238367/fa

IEEE: کپی

منصوره عزیززاده فروزی، رضوان علی میرزایی، مه لقا دهقان، و اعظم حیدرزاده، “بررسی میزان مهارت بالینی دانشجویان پرستاری در بخش های مراقبت ویژه،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 6 ، pp. 58–64، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238367/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button