مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب و دیدگاه های دانشجویان پرستاری در مورد خصوصیات مربی بالینی در ارزشیابی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 مقدمه: در آموزش بالینی پرستاری, دانشجویان از نظر میزان دستیابی به برآیندهای آموزش بالینی مورد ارزشیابی قرار می گیرند. ارزشیابی دانشجویان اساسا بر عهده مربیان پرستاری می باشد. فرآیندی که همواره, هم برای مربیان و هم دانشجویان چالش برانگیز بوده است. دانشجویان به عنوان افراد تحت ارزشیابی دارای تجربیات و نقطه نظراتی در این زمینه می باشند که توجه به آنها اهمیت به سزایی دارد. هدف از انجام این پژوهش تبیین تجارب و دیدگاه های دانشجویان پرستاری در ارتباط با خصوصیات مربی در ارزشیابی بالینی می باشد.روش: پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی صورت گرفته است. جامعه مورد مطالعه, دانشجویان ترم 4 تا 8 پرستاری دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 1 وابسته به وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی در شهر تهران بودند. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف انجام شد. گردآوری داده ها از طریق جلسات گروه متمرکز صورت گرفت که در نهایت 40 دانشجوی پرستاری در 6 گروه متمرکز در پژوهش شرکت نمودند.یافته ها: طی تحلیل داده ها 3 درون مایه و 7 طبقه پدیدار شدند. درون مایه ها و طبقات استخراج شده شامل موضوعات حرفه ای (صلاحیت, حضور و مشارکت, مهارت بازخورد و ارزشیابی), ویژگی های فردی (علاقه, احترام و حمایت) و ضرورت های ارزشیابی (عدالت, ارزشیابی عملی) می باشند.نتیجه گیری: تعیین چگونگی پیشرفت دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی از نقش های مهم و پرچالش مربی بالینی می باشد. خصوصیات و رفتارهای مربی بر فرآیند یادگیری و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی تاثیرگذار است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که دانشجویان دیدگاه های روشنی در مورد این موضوع مهم دارند. آنان تجارب و دیدگاه های خود را از خصوصیات مربی در ارزشیابی بالینی مورد بحث قرار داده و چالش هایی را که در این ارتباط با آن روبه رو هستند بیان نمودند. مساله مهم این است که توجه به بیانات دانشجویان به عنوان افراد تحت ارزشیابی, به کاهش مشکلات موجود در این زمینه کمک خواهد نمود و توجه به دیدگاه ها و تجربیات آنان توسط افراد دست اندرکار آموزش بالینی و به خصوص مربیان اهمیت بسیاری دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پازارگادی، مهرنوش، اشک تراب، طاهره، و خسروی، شراره. (1391). تجارب و دیدگاه های دانشجویان پرستاری در مورد خصوصیات مربی بالینی در ارزشیابی بالینی. آموزش پرستاری، 1(1)، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/238383/fa

    Vancouver: کپی

    پازارگادی مهرنوش، اشک تراب طاهره، خسروی شراره. تجارب و دیدگاه های دانشجویان پرستاری در مورد خصوصیات مربی بالینی در ارزشیابی بالینی. آموزش پرستاری[Internet]. 1391؛1(1):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/238383/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش پازارگادی، طاهره اشک تراب، و شراره خسروی، “تجارب و دیدگاه های دانشجویان پرستاری در مورد خصوصیات مربی بالینی در ارزشیابی بالینی،” آموزش پرستاری، vol. 1، no. 1، pp. 1–13، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button