مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پرستاران انگیره ساز یا سرکوب گر انگیزش در مسیر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: بالین, مهمترین عرصه برای آشنایی بیشتر دانشجویان پرستاری با قلمرو تازه ای است که بعدها عمر حرفه ای خود را در آن خواهند گذراند. پرستاران نقش چشمگیری را در ایجاد این شناخت دارند. هدف از این مطالعه تبیین درک دانشجویان و مربیان از نقش پرستاران در انگیزش یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری است.روش: در این مطالعه با لحاظ کردن اخلاقیات پژ‍وهش شانزده دانشجوی پرستاری و چهار مربی پرستاری از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و زنجان مورد مصاحبه نیمه ساختارمند قرار گرفتند. داده های به دست آمده از این مصاحبه ها پس از ضبط و نسخه برداری به روش تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: «گذار از چالش های حرفه پرستاری» و «بازتاب عملکرد پرستاران بر انگیزش یادگیری بالینی دانشجویان» به عنوان طبقات اصلی استخراج شدند که اولین طبقه اصلی سه زیرطبقه و دومین طبقه اصلی چهار زیرطبقه داشت.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که «دشواری ها و شیرینی های حرفه», «شرایط فرهنگی و اجتماعی», «بیماری سازمانی در انتصابات پرستاری و چیدمان پرستاران», «عملکرد مبتنی بر دانش», «اقتدار تصمیم گیری در برابر روتین زدگی», «رعایت حقوق بیمار یا نقض حریم حقوقی» بیمار به طور غیرمستقیم بر انگیزش یادگیری دانشجویان تاثیرگذار بوده است. اما «ارتباط پرستاران با دانشجویان» به طور مستقیم بر انگیزش یادگیری دانشجویان اثرگذار بوده است. آگاهی پرستاران از میزان تاثیر خود بر انگیزش یادگیری بالینی دانشجویان می تواند در قطع چرخه معیوب تربیت پرستاران بی انگیزه بسیار حایز اهمیت باشد. همچنین بر پایه نتایج این پژوهش, ایجاد انگیزش در یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری, نیازمند بهسازی شرایط حرفه پرستاری و توانمندسازی پرستاران است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حنیفی، نسرین، پرویزی، سرور، و جولایی، سودابه. (1391). پرستاران انگیره ساز یا سرکوب گر انگیزش در مسیر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 1(1)، 14-24. SID. https://sid.ir/paper/238384/fa

    Vancouver: کپی

    حنیفی نسرین، پرویزی سرور، جولایی سودابه. پرستاران انگیره ساز یا سرکوب گر انگیزش در مسیر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1391؛1(1):14-24. Available from: https://sid.ir/paper/238384/fa

    IEEE: کپی

    نسرین حنیفی، سرور پرویزی، و سودابه جولایی، “پرستاران انگیره ساز یا سرکوب گر انگیزش در مسیر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 1، no. 1، pp. 14–24، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button