مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

880
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری اهواز بر اساس الگوی سیپ

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 171

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی به عنوان یکی از ابزارهای ارتقاء کیفیت این امکان را فراهم می سازد تا نقاط قوت و ضعف برنامه ها مشخص گردند و با تقویت جوانب مثبت و رفع نارسایی در ایجاد تحول و اصلاح گردش کار, گامهای مناسبی برداشته شود. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری بر اساس الگوی سیپ(CIPP) در سال تحصیلی 1395-1394 انجام گرفت. مواد و روش: جمعیت این پژوهش توصیفی – مقطعی شامل60 دانشجوی پرستاری بود. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد. پرسشنامه شامل چهار حیطه زمینه, درونداد, فرآیند و برونداد بود. سه وضعیت با نمره صفر تا 50 نامطلوب, 51 تا 100 نسبتا مطلوب و 101 تا 150 مطلوب در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: از نظر شرکت کنندگان, وضعیت زمینه, درونداد, فرآیند, برونداد و کلیت دوره کارشناسی پرستاری مطلوب بود. نتایج نشان داد که بین چهارحیطه زمینه, درونداد, فرآیند, برونداد ارتباط معنی داری (01/0= P) وجود داشت و بیشترین نمره در بین عوامل چهارگانه الگوی سیپ مربوط به عامل فرآیند با نمره میانگین79/10± 38/49 و کمترین نمره نیز مربوط به عامل برونداد با نمره میانگین05/3± 25/14 بود. بحث و نتیجه گیری: نتایج ارزیابی نهایی دوره کارشناسی پرستاری نشان داد, وضعیت این دوره مطلوب می باشد. در جهت نیل به حدکاملاً مطلوب, شایسته است مسئولین دانشکده و دانشگاه بیش از پیش به تقویت عوامل مهم از جمله؛ بازنگری در مواد و محتوای آموزشی, آموزش روشهای تدریس و ارزشیابی و مهارتهای ارتباطی به اساتید توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، نگار، و مرادی، مهرناز. (1396). ارزشیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری اهواز بر اساس الگوی سیپ. علوم پزشکی صدرا، 5(3 )، 159-171. SID. https://sid.ir/paper/238743/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی نگار، مرادی مهرناز. ارزشیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری اهواز بر اساس الگوی سیپ. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1396؛5(3 ):159-171. Available from: https://sid.ir/paper/238743/fa

    IEEE: کپی

    نگار یزدانی، و مهرناز مرادی، “ارزشیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری اهواز بر اساس الگوی سیپ،” علوم پزشکی صدرا، vol. 5، no. 3 ، pp. 159–171، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238743/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button