Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همبستگی خودپنداره تحصیلی و جو یادگیری در دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پریسپتور شیپ

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 97

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی جز حیاتی برنامه پرستاری است. برنامه پریسپتورشیپ ممکن است با فراهم کردن جو یادگیری مناسب بتواند در ارتقا توانمندی های حرفه ای دانشجویان پرستاری موثر باشد. به علاوه فراگیرانی که از خودپنداره بهتری برخوردار هستند, ممکن است بیشتر به موفقیت دست یابند. پژوهش حاضر با هدف تعیین خودپنداره تحصیلی و درک دانشجویان پرستاری از جو یادگیری بعد از تجربه برنامه پریسپتورشیپ و همبستگی این دو متغیر انجام شد.مواد و روش: مطالعه حاضر به صورت مقطعی و همبستگی و بر روی دانشجویان پرستاری که تجربه برنامه پریسپتورشیپ را داشتند, انجام شد. اطلاعات با استفاده از مقیاس خودپنداره تحصیلی و پرسشنامه جو یادگیری جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 و آزمون تی تست, آنوا و ضریب همبستگی پیرسون انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره خودپنداره دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پریسپتورشیپ 108.86±10.01 بود. بدین معنا که میانگین نمره خودپنداره دانشجویان از دوسوم کل نمره مورد انتظار, بالاتر بود. میانگین نمره جو یادگیری 77.49 (17.52) بود و این نمره از دوسوم نمره مورد انتظار بالاتر بود. بین میانگین جو یادگیری با وضعیت تاهل و ترم تحصیلی ارتباط وجود داشت و دانشجویان متاهل و دانشجویان ترم 7 و 8 درک بهتری از جو یادگیری داشتند. اما همبستگی خودپنداره تحصیلی و جو یادگیری در دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پریسپتورشیپ معنی دار نبود (P=0.16 و r=0.18).بحث و نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد میانگین نمره خودپنداره تحصیلی دانشجویان و درک دانشجویان از جو یادگیری بعد از تجربه برنامه پریسپتورشیپ از دو سوم نمره مورد انتظار بالاتر بود. لذا دنبال کردن این برنامه در برنامه آموزشی پرستاری پیشنهاد می شود. انجام مطالعات بیشتر به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه می تواند کمک کننده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ترابی زاده، کاملیا، دوکوهکی، رویا، رامبد، معصومه، و رییس کریمیان، فرحناز. (1395). بررسی همبستگی خودپنداره تحصیلی و جو یادگیری در دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پریسپتور شیپ. علوم پزشکی صدرا، 4(2)، 89-97. SID. https://sid.ir/paper/238774/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی زاده کاملیا، دوکوهکی رویا، رامبد معصومه، رییس کریمیان فرحناز. بررسی همبستگی خودپنداره تحصیلی و جو یادگیری در دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پریسپتور شیپ. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1395؛4(2):89-97. Available from: https://sid.ir/paper/238774/fa

    IEEE: کپی

    کاملیا ترابی زاده، رویا دوکوهکی، معصومه رامبد، و فرحناز رییس کریمیان، “بررسی همبستگی خودپنداره تحصیلی و جو یادگیری در دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پریسپتور شیپ،” علوم پزشکی صدرا، vol. 4، no. 2، pp. 89–97، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا