مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه بیماران در خصوص وضعیت پاسخگویی در درمانگاه های سرپائی مراکز آموزشی درمانی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه و هدف: سازمان بهداشت جهانی پاسخگویی را توانایی هر نظام سلامت در برآوردن انتظارات مشروع جمعیت برای ابعاد غیر بالینی (Non- clinical) اما تقویت کننده نظام سلامت تعریف می کند, بررسی پاسخگویی می تواند در تخصیص منابع و تدوین استراتژی های اصلاحی به مدیریت کمک کند به همین منظور این مطالعه با هدف بررسی وضعیت پاسخگویی درمانگاه سرپائی صورت گرفت.روش بررسی: این پژوهش توصیفی - مقطعی در سال 1392 در مراکز آموزشی و درمانی زنجان صورت گرفت. بدین منظور 240 نفر از بیماران سرپائی به روش نمونه گیری در دسترس از بین مراجعین پذیرش سرپائی درمانگاه ها انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه بررسی پاسخگویی نظام سلامت بهداشت جهان استفاده شد. تحلیل آماری اطلاعات با کمک نرم افزار SPSS 11.5 انجام شد, آمارهای توصیفی و تحلیلی مثل درصد, فراوانی, میانگین, آزمون t-test و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: اکثریت بیماران (بالای 73 درصد) همه ابعاد پاسخگویی در خدمات سرپائی را مهم ارزیابی کردند. حدودا نیمی از آنها (50.6 درصد) سطح عملکرد پاسخگویی را خوب توصیف کردند. بهترین عملکرد پاسخگویی به ابعاد رازداری (76.3 درصد) و احترام به شان (63.8 درصد) مربوط می شدند. مهم ترین بعد از دیدگاه بیماران, بعد احترام به شان بود. آنالیزها نشان داد که تفاوت مشاهده شده در میانگین نمرات عملکرد پاسخگویی بعد احترام به شان بر حسب جنس معنی دار بود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد بین عملکرد و اهمیت ابعاد پاسخگویی در بیمارستان های مورد بررسی شکاف وجود دارد و رسیدن به جایگاهی مطلوب و مناسب اجتناب ناپذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، علی، و کمالی، کوروش. (1394). دیدگاه بیماران در خصوص وضعیت پاسخگویی در درمانگاه های سرپائی مراکز آموزشی درمانی زنجان. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، 5(1)، 80-92. SID. https://sid.ir/paper/239178/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی علی، کمالی کوروش. دیدگاه بیماران در خصوص وضعیت پاسخگویی در درمانگاه های سرپائی مراکز آموزشی درمانی زنجان. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)[Internet]. 1394؛5(1):80-92. Available from: https://sid.ir/paper/239178/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدی، و کوروش کمالی، “دیدگاه بیماران در خصوص وضعیت پاسخگویی در درمانگاه های سرپائی مراکز آموزشی درمانی زنجان،” مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، vol. 5، no. 1، pp. 80–92، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button