مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,026
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین ابعاد یادگیری گروهی و فردی در یادگیری سازمانی پرستاران بالینی: مطالعه موردی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه: یادگیری کارکنان به عنوان کلید اصلی توسعه و یکی از ارکان مهم هر سازمان در جهت پویایی و اثربخشی آن محسوب می شود. پرستاران به عنوان یکی از منابع بزرگ دانش سازمانی و از عناصر مهم انتقال دانش در بیمارستان ها می توانند نقش اصلی در فرآیند یادگیری سازمانی را ایفا نمایند که باید توسط مدیران پرستاری تسهیل گردد.هدف:این مطالعه به منظور تعیین رابطه بین ابعاد یادگیری فردی و گروهی در پرستاران بیمارستان فارابی تهران انجام شده است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی در طی سال های (1393- 1392) انجام شده که در آن (205) پرستار شاغل در بیمارستان فارابی تهران به صورت تمام شماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد شده یادگیری فردی و گروهی بود. پایایی پرسشنامه یادگیری فردی (0.911) و یادگیری گروهی (0.904) از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش های آماری توصیفی-تحلیلی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان دادند که میزان یادگیری در ابعاد فردی و گروهی در این بیمارستان در سطح متوسط بوده, طوری که میانگین نمره کل قابلیت یادگیری در بعد فردی (65.78±11.78) و میانگین کل قابلیت یادگیری در بعد گروهی (43.56±8.12) بوده است. ارتباط بین آن ها بر اساس ضریب همبستگی پیرسون مستقیم است (r=0.556) و برازش رگرسیون خطی نشان داد که (31%) نمره یادگیری در بعد فردی توسط نمره یادگیری در بعدگروهی افراد تبیین می شود (E square=0.31).نتیجه گیری: مدیران پرستاری و بیمارستان می توانند با توسعه یادگیری پرستاران در بعد گروهی, میزان یادگیری را در بعد فردی آنها افزایش دهند. لذا, به آنها پیشنهاد می شود به اتخاذ روش های گروهی در آموزش و یادگیری پرستاران در دوره های آموزشی ضمن خدمت مبادرت شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چاوشی، زینب، نیکبخت، معصومه، مخترع، هادی، اکبری، آیت اله، و میربازغ، سیده فاطمه. (1394). رابطه بین ابعاد یادگیری گروهی و فردی در یادگیری سازمانی پرستاران بالینی: مطالعه موردی. مدیریت پرستاری، 4(4)، 18-27. SID. https://sid.ir/paper/239275/fa

    Vancouver: کپی

    چاوشی زینب، نیکبخت معصومه، مخترع هادی، اکبری آیت اله، میربازغ سیده فاطمه. رابطه بین ابعاد یادگیری گروهی و فردی در یادگیری سازمانی پرستاران بالینی: مطالعه موردی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1394؛4(4):18-27. Available from: https://sid.ir/paper/239275/fa

    IEEE: کپی

    زینب چاوشی، معصومه نیکبخت، هادی مخترع، آیت اله اکبری، و سیده فاطمه میربازغ، “رابطه بین ابعاد یادگیری گروهی و فردی در یادگیری سازمانی پرستاران بالینی: مطالعه موردی،” مدیریت پرستاری، vol. 4، no. 4، pp. 18–27، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239275/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button