مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اجرای «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» بر کیفیت مراقبت های پرستاری ویژه جراحی قلب باز

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه: تحقیقات تاثیر آموزش مداوم را در تغییر عملکرد پرستاری تایید نکرده اند. یکی از رویکرد های مدیریتی دراین مورد پردازش عمیق و دقیق به فرایند آموزش مداوم است. هدف: این مطالعه تعیین میزان تاثیر اجرای «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» بر کیفیت مراقبت های پرستاری ویژه جراحی قلب باز بزرگسالان است. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع نیمه تجربی است و نمونه های پژوهش, پرستاران بخش های مراقبت ویژه جراحی قلب باز بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران در سال (1395) هستند که به صورت غیرتصادفی و در دو گروه آزمون (از طریق تمام شماری) و کنترل متناظر (با استفاده از روش آماری پیشرفته «تطبیق نمره گرایش» SMD) انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, شامل چک لیست مشاهده ای عملکرد پرستاران و برگه ثبت علایم, و قایع و گزارش پرستاری در بخش مراقبت های ویژه جراحی قلب باز بود که توسط پژوهشگر ساخته شد و روایی آن از طریق روایی محتوی و پایایی, از طریق پایایی هم ارز (0.85=r) مورد بررسی قرار گرفت. برنامه طراحی شده بر اساس «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» شامل (9) مرحله: تشکیل هسته آموزش, آماده سازی محیط, آماده سازی منابع, ایجاد توانمندی آموزشی مجریان آموزش, نیازسنجی آموزشی مشارکتی, طراحی آموزشی, اجرا, نظارت آموزشی و دادن بازخورد مناسب و ارزشیابی بوده که به صورت کاملا عملیاتی به مدت (9) ماه انجام شد. چک لیست ها قبل و بعد از مداخله در دو گروه آزمون و شاهد در سه نوبت توسط همکار پژوهشگر تکمیل شد و داده ها از طریق برنامه آماری SPSS22, با آزمون های من ویتنی و یلکاکسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: مقایسه میانگین کیفیت مراقبت پرستاران در دو گروه آزمون و شاهد با توجه به آزمون آماری من ویتنی قبل از مداخله, تفاوت معنادار نشان نداد (P>0.05). اما مقایسه ی آنها بعد از مداخله, تفاوت معنادار نشان داد (P<0.05).نتیجه گیری: پیشنهاد می شود که برنامه های آموزش مداوم بر اساس «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» در بخش های جراحی قلب باز اجرا شود تا به بهبود صلاحیت علمی و مهارتی پرستاران بیانجامد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کشمیری، مهربان، ونکی، زهره، و معماریان، ربابه. (1396). تاثیر اجرای «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» بر کیفیت مراقبت های پرستاری ویژه جراحی قلب باز. مدیریت پرستاری، 6(1-2 )، 83-93. SID. https://sid.ir/paper/239290/fa

Vancouver: کپی

کشمیری مهربان، ونکی زهره، معماریان ربابه. تاثیر اجرای «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» بر کیفیت مراقبت های پرستاری ویژه جراحی قلب باز. مدیریت پرستاری[Internet]. 1396؛6(1-2 ):83-93. Available from: https://sid.ir/paper/239290/fa

IEEE: کپی

مهربان کشمیری، زهره ونکی، و ربابه معماریان، “تاثیر اجرای «الگوی آموزش مداوم مشارکتی مبتنی بر صلاحیت» بر کیفیت مراقبت های پرستاری ویژه جراحی قلب باز،” مدیریت پرستاری، vol. 6، no. 1-2 ، pp. 83–93، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239290/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button