مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح رضایتمندی بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه های بیمارستان های آموزشی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 459 | صفحه پایان 465

چکیده

 از آنجا که رضایت بیماران یکی از متداول ترین روش ها برای پایش, ارزیابی و سنجش رضایتمندی آنها از خدمات ارائه شده است, به عنوان وسیله ای جهت ارزیابی کیفیت خدمات نیز پذیرفته شده است.این پژوهش به منظور تعیین سطح رضایتمندی بیماران سرپایی و به صورت مقطعی بر روی 1175 بیمار سرپایی در درمانگاه های بیمارستان های آموزشی شیراز در سال 1388 انجام گرفت. داده ها از طریق پرسشنامه به صورت مصاحبه با بیماران جمع آوری گردید. پرسشنامه مشتمل بر 17 سوال در 4 حیطه رضایت از خدمات درمانی, خدمات غیردرمانی, کیفیت ارائه خدمات و طول مدت انتظار, امکانات رفاهی و محیط فیزیکی بود. داده ها با کمک نرم افزار SPSS در سطح معنی داری 0.05 تحلیل شد.نتایج مطالعه نشان داد که 45.4 درصد از بیماران سرپایی میزان رضایت کلی خود از خدمات را ضعیف, 16.9 درصد متوسط و 37.6 درصد نیز خوب گزارش کردند. میانگین رضایت بیماران در بیمارستان دستغیب به طور معنی داری بالاتر از سایر بیمارستان ها بود. افراد مسن تر نسبت به سایر سنین و زنان نسبت به مردان رضایت بیشتری گزارش کردند. با بالارفتن سطح تحصیلات, از میزان رضایت کاسته می شد. بالا بودن درصد بیماران ناراضی از خدمات سرپایی می تواند منجر به همکاری ضعیف بیماران, عدم پی گیری جریان درمان, هدر رفتن منابع و لطمه زدن به شهرت بیمارستان شود. بنابر این تاکید ویژه مدیران بیمارستان به منظور ارتقای رضایتمندی بیماران سرپایی ضروری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کشتکاران، علی، حیدری، علیرضا، کشتکاران، ویدا، تفت، وحید، و الماسی حشیانی، امیر. (1391). سطح رضایتمندی بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه های بیمارستان های آموزشی شیراز. پایش، 11(4)، 459-465. SID. https://sid.ir/paper/23939/fa

Vancouver: کپی

کشتکاران علی، حیدری علیرضا، کشتکاران ویدا، تفت وحید، الماسی حشیانی امیر. سطح رضایتمندی بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه های بیمارستان های آموزشی شیراز. پایش[Internet]. 1391؛11(4):459-465. Available from: https://sid.ir/paper/23939/fa

IEEE: کپی

علی کشتکاران، علیرضا حیدری، ویدا کشتکاران، وحید تفت، و امیر الماسی حشیانی، “سطح رضایتمندی بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه های بیمارستان های آموزشی شیراز،” پایش، vol. 11، no. 4، pp. 459–465، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23939/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button